Anna minulle kämmenesi, niin ojennan sinulle minun sydämeni kämmeneesi. Otan sydämeni pois rinnastani ja teen itsestäni onton kammion. Pyydän paina minuun sydämeni takaisin oman sydämen lyöntiesi tähden.

 Otan pois sen mitä on itselläni, koska kadehdin sitä mitä sinulla on. Se on suurempaa ja paisuvampaa kuin mitä itselläni on. Pyydän anna se minulle takaisin kaksinkertaisena paisuvuudeltaan, että voisin laajeta.

 Annan sinulle selittämättömän salaisuuden aarrearkkuni  avaimeni, ja jonka sisällön saat yksin tietää sinä vain lisäkseni, koska voit koodata avaimen uudestaan. Pyydän, anna se takaisin minulle niin, että omat rikkautesi on siinä mukana säihkymässä.

 Otan pois kaulanauhani ja ranteeni helmeet, jotka ahdostavat minua. Ja annan ne sinulle, jotta punot aarteesi tilalle niihin, ja kivesi säihkyy niiissä edessäsi aina.. Pyydän anna edes minulle se ketju takaisin, jossa ne helmet ennen säihkyivät.

 Annan sinulle minun mielikuvitteeni, joka on liian rikas itsetuhoisesti valtaamaan. Ja ojennan mieleni tyhjiön täytääksesi ja ohjelmoitavaksesi, jotta voi olla loputon lähde loputtomalle. Pyydän kuitenkin, anna minun hartaimman toiveeni ja kuvani joka sydämessäni on  toteutua.

 Otan ja ojennan sinulle varjoni, joka salaa riisuutuu yössä, ja päivällä se on räikeä kasvojen edessä. Ole  minulle sijainniltani päiväntasaaja ja hävitä varjon ja valon raja usvassassi ja kirkkaudessi. Pyydän silti, anna minun sieluni ihmisen varjon pysyä elämässäni lähellä, että pysyisin elossa.

 Annan sinulle sormustimeni, joka on kultaa ja timanttia, ja säihkyvää rubiinia. Sekoita se mirhaasi, ja polta se suitsuvaan eloon ja ikuiseläväksi voimaltaan, ja talleta se sisuksiisi. Pyydän, anna omasi minulle, niin painan sen minuuteeni, sulaksi itseni kanssa, kuin voima, enempi kuin kirkkaus, kuin vuori.

 Otan ja luovutan sinulle omat lunnaani, ja annan ne helmaasi, ja sovitat ne edessäsi. Levitä niiden ylle kauniit kasvosi ja kätesi ja siunaat niitä, ja annat niiden tulla osaksi pyhyyttäsi. Pyydän, anna minun tulla omaksesi, haltuusi, kuin olet nyt ottanut kaikkeni ja riisunut minut.