Tämän laulun laulan Hänen kunniakseen, kun oon Hänen morsio. Hän minut verellänsä puhdisti, uudisti ja virvoitti....Siitä nyt kiitos ja ilohuuto kaikukoon Hänen valtaistuimensa eteen. Ja kaikki nuoriso hyökkää Hänen valtaistuimensa eteen Häntä palvomaan. Ja Hän nostaa jokaisen sulottaren ja lampaansa syliinsä iki-ihanaa... eikä Hän koskaan hylkää omiaan, vaan pesee heidän omalla ihmeellisellä Verellään, joka vuosi Golgatalla. Laivat lipuu aallokossa, kohti uusia vesiä, mutta Taivaassa on meidän Herramme muotiarkki, joka kantaa luokse ikuisuuksien Herran omistamat miehet ja naiset, tyttäret ja poikaset. Eikä Isä koskaan karta omiansa, niinkuin Hän teki muinoin Siinailla omalle kansallensa, joka Häntä vastaan nousi kapinoitsemaan. Hän päästää oman kansansa vapaaksi. Jokaisen mielen ja ajatuksen Hän hiljentää, joka vastustaa Häntä. Hän ei koskaan mene ohitse Sanansa, vaan mitä Hän puhuu, se tulee toteutumaan. Ennustukset tapahtuvat viimeisenä aikana.
     Katso tämä on Herran vuosi. Jumalan Valtakunnan ihmeiden vuosi, viinin laskijat eivät ole koskaan nähneet tällaista mitä nyt on tuleva. Sillä on tuleva läpileikkauksen aika. Jolloin vuodatetaan Jumalan rakkaiden suuret ja pienet anomukset, ja tuodaan esille. Missä vain on joku janoinen, hän saa yltäkyllin merenvettä juodakseen. Vaikka hänellä on jano, ei hän siitä tule täyttymään, sillä tämä virta vie häntä sinne minne se tahtoo. Ja nämä uloskutsutut tulevat tekemään tekoja, mitä ei ole nähty kuin alkuseurakunnan / apostolisena aikana. Kun Hän vuodattaa oman henkensä kaiken lihan ja maan ylle, maan asukkaat vapisee. Sillä Herra on Pyhä ja ilmoittava itsensä. Eikä Hänen suunnitelmansa koskaan tule peruuntumaan, vaan ne toteutuu. Aivan niinkuin maan perustukset tuli luoduksi kerran, tulee myös perustukset hajoamaan - totisesti ja varmasti.
     Näiden päivien, viikkojen, kuukausien ja aikojen jälkeen. Hän tulee paljastamaan oman rikkirevityn vuorensa ontelon, ja siitä haavasta pursuaa veri maan uumeniin. Viaton Messiaan Pyhä Veri. Jossa on miehen ja naisen ja nuorukaisikäisen ainoa lunastus. Tähän maahan / ihanaan maan, Jumalaa tulee vuodattamaan oman virtansa, joka on palava ja sytyttävä tulet lamppuihin. Ei Norjakaan voi uskoa, sitä mitä tässä maassa tulee tapahtumaan. Mutta Minun Sanani toteutuu niinkuin olen puhunut jo ammoisina aikoina. Ei kukaan voi koskettaa viittani lievettä, ellei hän tee parannusta kuolleista teoista ja epäuskon synnistä. Sillä kaikki mikä nousee Jumalan tuntemista vastaan, on pantava pois, sillä se on vihollisesta. Tämä aikakausi tulee heräämään ja notkistumaan alas, kaikkivaltiaan eteen. Ei mikään tai kukaan tule ilmoittamaan asioita seurakunnille, kuin ainoastaan Jumalan Henki. Minun Sanassani on viisaus.
     Ymmärtäkää tämä, että Minä lähetin teille puolustajan, mutta te ette tahtoneet ottaa Häntä vastaan, vaan te torjuitte Hänet. Ajoitte Hänet ulos kirkoistanne ja kunnioititte enemmän luotua, kuin Minua. Minä pyhitin teidät itselleni, mutta te ette kelvanneet minulle sitä asti kun te poikkesitte palvelemaan muita jumalia. Omaa vatsaanne, asuntoanne, autoanne. Mihin te katsotte lapset, eikö siihen, mikä tulee katoamaan. Ettekö te huomaa että tämä maa ja napapiiri tulee vajoamaan alas, eikä se enää nouse. Tuntemukseni on teidän edessänne, mutta ottakaa vastaan tämä Sana, sillä sen on Herra antanut teitä varten.
     Älkää olko vähäuskoisia vaan palvelkaa Minua vähässä, ja minä teidät enennän. Vankistan teidän hervonneet jäsenenne ja kirjoitan Nimeni teidän otsiinne. Olkaa kuuliaiset Minulle, ja etsikää Minua, niinkuin aarretta. Ja nostakaa tämä ylös. Kerran kaikki tulevat polvistumaan Minun valtaistuimeni eteen ja silloin Minä kysyn teiltä, että oletteko olleet seuraajiani ja kuuliaisia Minulle. Enkö Minä voisi tehdä enemmän kuin mitä te ymmärrätte, tai tiedätte. Eihän teidän mahdollisuutenne ole suuria. Teidän uskonne on vähäpätöinen, mutta Minun sanani tulee kasvattamaan uskoa. Mutta kuulkaa Sanaa, kuulkaa Henkeä, älkää tukahduttako Häntä, joka teitä kehottaa. Olkaa vaiti, kun Minä puhun teille. Ja lukekaa Sanaa, muuttukaa Sanan kautta. Minä lähetän Henkeni alas. Sitä seuraavat merkit. Mutta te tulette palvelemaan Minua, vain jos te leikkaatte elämästänne sellaiset asiat / rikokset pois, jotka eivät ole Minun asettamiani, vaan ne ovat maailmasta. Ettekö te tiedä että Minun sanani on voimallinen ja te tulette sen tuntemaan vain astumalla tietäni, jota johdatan. Ei kukaan voi astua kahta tietä, tekemällä Minun tahtoani. Sillä Minun tieni ei mene kahdelle taholle, vaan se noudattaa Minun jälkiäni. Ettekö te tiedä että Minä olen kutsunut teidät ulos pakanuudesta, ulos Siioniin. Minun lakeudenvuorelleni.
     Siis menkää ja tehkää niinkuin Minä käsken teitä tekemään. Sillä joitakin teistä olen valtuuttanut Minun nimessäni. Joillekin teistä ei ole vielä kypsyneet nämä asiat ja sen vuoksi olette vielä heikkoja ja orjia. Mutta ottakaa vaarin jokaisesta hetkestä, jokaisesta epäuskon hetkestä ja luottakaa vain Minuun. Ette koskaan voi tulle vapaaksi, muuta kautta kuin uskomalla Minuun. Vaikka te pelkäätte Minua, en minä teitä rankaise, olen Hyvä Jumala, niille jotka palvelevat Minua puhtain sydämin. Ettekö te tiedä, että Minun Sanani nousee kaikkea kuolemaa vastaan. Ja Minun Sanani nousee ja ilmoittaa että kuolema on kukistettu Minun Verelläni.
     Viimeinen asia mitä sanon sinulle lapseni,, ota Minun Sanani vastaan, niinkuin se on kirjoitettu. Sillä jos et ota sitä omaksesi, et tule olemaan osallinen Minun osaani, ja Minun valtakuntaani. Sillä Minun valtakuntani pöytä ja häävieraat ovat asetetut paikoille, ja Minä odotan että te tulette ne istuimet täyttämään, ettekä te tiedä milloin se tapahtuu.  Mutta tämä aikakausi ei tule loppumaan ennenkuin kaikki toteutuu, se mikä on sanassani kirjoitettu. Ottakaa siis Sanani tarkoin vastaan ja herätkää. Puhukaa ja julistakaa, vapauttakaa sidotut. Särkekää kahleet, murskatkaa ne. Ne eivät kestä edessäni. Siis repikää teidän sydämenne katumuksessa rikki ja nöyrtykää. Silloin Minä vuodatan teihin katumuksen salvaa, joka suojaa teidät Minun ominani. Ja Minä lähetän teille sen josta olen jo puhunut: "Toisen puolustaja, olemaan teidän kanssanne ja Hän on puhuva Minusta ja luetteleva teille ne asiat, joista teidän tulee tehdä parannus."
     Minun nimeni on Pyhä Immanuel ja olen teidän kanssanne ikuisesti. Ikuisesti. Ikuisesti. Liittoni on ikuinen, se Liitto, joka on solmittu kansani kanssa, ja suomalaisten ja norjalaisten kanssa. Ja Minun Sanani tulee kestämään eikä se petä. edit