Isä, kiitän että olen heikko. Kiitän Sinua Jumala, siitä että minulla on ruokahimo. Sinä olet luonut ja suunnitellut minut. Sinä opetat ja muutat minua. Tällä on tarkoitus. Tiedän että en tule olemaan aina ongelmainen, vaan Sinä tahdot muuttaa kaikki nykyongelmani, vahvaksi voittoisaksi tulokseksi. Sinä muutat, en minä. Minä tahdon. Sinä teet sen, kun annan Sinulle kaiken kunnian, kiittämällä ja ylistämällä tekoja, jotka ovat esiverhon takana. ja kiitoksen vastakohta on nurin tai töykeys. Ei ole välimuotoa. No penseys. Jos olen kapinoiva, Sinä et toimi. Mutta kun alan kiittää olosuhteista, Sinä viet minut eteenpäin. Sinä annat, vasta kun kiitän. Jos en kiitä nyt, en ikinä kiitä sitten koskaan. Haluan kiitollisuuden olevan elämäntapani, vaikka ei tunnut siltä. Minä en ole vahva.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Minä en ole varma. Minä en luota tippaakaan itseeni. Minä en ole onnistuja. Mutta Jumala on kaikkea! Jumala on sallinut huonoja kokemuksia elämään. Ne ovat läpäistäviä kokeita. Minä kiitän Jumalaa Sinua siitä että olen taas syönyt liikaa ja olen aivan väsynyt. Kiitän että muutat ongelmani voitoksi. Kiitän että ohjelmoit minut uudestaan. Minä anon Sinulta voimaa paastota. Anna voimaa ja aika. Valmista minut nyt siihen. Valmista minut ottamaan vastaan. Valmista mieleni ymmärtämään paaston merkityksen. Ei omalla voimalla. Vaan Sinun Hengen voimalla. Haluan paastossa huomata, todeta, sen työn tuloksen minussa, kuinka huomattava se on. Ja myös paastossa päästä aivan ihmeelliseen iankaikkiseen todellisuuteen. Haluan paaston olevan elämäntapa, Haluan sitä aina, osittain, että Herra on väkevä minussa.

Kiitos Jeshua siitä, että ihoni on tulehtuva ja kuiva koko syksyn ja kevääseen asti. Kiitos siitä, että vaikka en pidä yhtään talvesta, keväästä ja syksystä, ne ovat elämässäni jatkuvasti läsnä. Kaikella on viisautensa ja tarkoituksensa. Tahdon kiittää henkilökohtaisista asioista. Sillä jos napisen, silloin en rakasta ja hyväksy itseäni. Mutta kiittäessäni annan suostumuksen Sinulle Jumala, muuttaa ne ikävät asiat tai vahvistaa minut Hengen hedelmällä. Kiitos että olen laiska tekemään asioita. Kiitos että olen kaikista hiljaisin ja arin ihmisten keskellä. Kiitos Isä, että minussa on elinvoimaa joka vapauttaa kiitoksen kera ja ne kätkeytyneet asiat tulevat esiin hienoissa hetkissä.

Minä alan uskoa, minä tahdon ja päätän. Laitan mieleni töihin. En neuvottele järjen ja tunteiden kanssa. Ne ovat aina tehneet matkastani töyssyisen. Kun kiitän, usko toimii. Kun palvon, lepään uskossa. Minä tunnen oi Jumalaa, tunnen, tunnen ja tunnen. Usko ei murskaa tunteitani. Kiitos että ennen pelkäsin uskoa, nyt vasta huomaankin, että usko antaa aidomman tunteen sisälle. Mihin järkeä tarvitsen? En rukoukseen paljoakaan. Ehkä päättelemiseen. Mieleni vaikuttaa paljon järkeeni, mutta ei tunteisiin. Enpä tunne itseäni, vain Jumala tuntee. Kiitos Jumala, että en tunne itseäni, vain Sinä olet riittävä. Minä hoen kiitosta päivittäin. Muistutan mieltäni, tai Pyhä Henki muistuttaa. Oi, kuulisinpa ja ymmärtäisinpä enemmän Sinua Pyhä Henki. Oletko suurempi minussa, kuin minä itse olen?