Nyt olen valmis! Nyt odotan liekkiä! Nyt odotan janoa ja virtaa. Mutta et tulekaan! Olen niin tietoinen tuskasta, enkä näe ulospääsyä. Haluan nyt vapautua. Nyt sopii! Nyt on aika, nyt on minun aikani! Haluan myydä sieluni Jumalalle! Rahatta! Anna janon lisääntyä. Tule Henki, tule tuli, tule Henki! Nyt on tilaisuuteni tullut. Tässä kirjassa on minun kiitospsalmini ja rukoukseni, niitä tutkin ja luen. Haen niistä neuvoa ja toivoa, koska ennenkin olen päässyt ylös ja kokemukseni kirjannut. Tule armollinen Jumalan Henki ja helpota oloani. Poista tuska! Kaipaan muutosta tässä ja nyt. Olen väsyksissä, voin ainoastaan antautua, mutta en tunne kykeneväni siihen. On jokin este!<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Tässä olen ikuisuuden hallitsija, minulla ei ole sanoja, minulla ei ole voimia tuoda julki ajatuksiani, tuon vain kiihkeän avunkaipaukseni. Minä tarvitsen hätäapua, että voin sitten ilmaista koko sieluani sanoin ja tuntein. Nyt olen tuskassa,  en pääse vapaaksi. Minua vihastuttaa tämä. Käsiäni pakottaa, mahaani ahdistaa. Kyyneleet ei tule, sanat ei tule, on vain kauhea sanaton tulppa edessä. Miten saan apua tilani?! En voi vaatia, en uskolla, sillä olen niin huono ja kurja. En voi odottaa kuin armon kosketusta. En voi kiukutella, minulla ei ole oikeutta, sillä olen synnillinen. Minua pitää rohkaista, mutta en voi uhmata taivasta. Minä anon ja kerjään ja odotan vain.