Tässä sanomassa voi olla hieman katkoja, tämä oli hieman vaikea hahmottaa sen tullessa esille.

     Tärkeää / tärkeintä ei ole se että tiedät mitä Minä tahdon, vaan että seuraat Minua. Tärkeintä ei ole että etsit itse omaa rakastasi, vaan että etsit Minua. Tärkeintä ei ole se että että sinä etsit ja valikoit, vaan että sinä seuraat Minua, mihin sinua vien, kuljetan ja saatan. Tähän asti olevat saavutuksesi eivät ole mitään siihen verrattavissa, kuin mitä Minä teen ja tulen tekemään, sillä Minä vien ja tahdon, sitä että mitä teen sen Minä teen, ja menet ja mukaudut siihen. Minä elän lähelläsi ja sinä kuljet seurassani, etkä liittoudu minkään pimeyden verkoston kanssa, vaan seuraat Minua, etkä näkemisessä, vaan uskossa. Mikään tämän / tähänastinen ei merkitse mitään, sen edessä, mitä teen ja miten toimin. Vaikka kuljet epäuskossa, et tee toisin kuin sanon ja kehoitan, sillä Minä teen sinussa työn ja sen jäljet tulevat muistuttamaan Minua, ja Minä ajan ahdistajasi ympäriltäsi pois.
     Minkä Minä teen, sinä et sitä valikoi, vaan sinä syöt sen mitä annan eteesi, ja nielet sen, ja muutut sen mukaisesti. Tiedän sen mitä tarvitset ja mitä on turvattomuus, mutta suojalinnasi on sinun kalliosi ja seisot sen päällä. Minä menettelen näin kohdallasi, sinä et voi tietää Minun tahtoani niin yksinkertaisella tavalla, kuin Minä sen tiedän, mutta tulet etsimään sitä, ja vaikka luulet sen löytäneesi ja tavoittaneesi, et ole päässyt alkuun Minun löytämisessäni, sillä Minä pidän sinua vielä matkan päässä Minusta, etkä voi elää lähelläni, niin pitkään aikaan, kuin seuraat Minun tuntoaistejani, vaan teen sen teon että sinä tarvitset / sinun tarpeesi, ei ole muuta kuin vaeltaa Minun yhteydessäni ja Minun pesoni on sinun elämäsi vesi.
     Vaikeakulkuinen on sinun tiesi ja matkasi elää Minun edessäni, sillä Minä valikoin sinulle asioita ja sinä otat ne tai et ota niitä vastaan. Mutta jos teet niin että huolit, niin teet hyvin ja pääset enenemään Minun tuntemisessani, ja silloin Minä pääsen hyödyntämään sinua. Veren Evankeliumi on sinun elämäsi murhe ja se paljastaa sinun tekosi, mutta samalla se on sinun elämäsi valkeus, sillä asuuhan Minun tykönäni totuus ja sen siemen olet sinä, ja sinun siemenesi on Minun Sanani joka ei katoa ja ruostu. Ja sinä tarvitset vielä paljon Minun elävää vettäni, kastelu ja huuhtovettäni, ja tulet elämään silloin Minun siteissäni, ja pääset elämään Minun vapaudessani ja Ilosanoman voitossa.
     Minä syleilen sinua ja sinä muovaudut uudeksi, sillä Minä pyyhin pois silloin mitä sinussa on, ja Minä pyyhin ne asiat pois mielestäsi, jotka on ovat kanavoineet sinun mieltäsi ja sinä tulet uusiutumaan ja tulet olemaan vallan toinen kuin tänään olet. Ja sinä et tee enää niitä asioita joita tänään teet, ja sinä et enää tee niitä tekoja ja töitä, joita Minun Isäni ei tahdo tekevän, vaan teet sitä mitä Minä käsken sinua tekemään. Ja vaelluksesi ei mene niinkuin sinä tahdot ja ehdotat, vaan se mitä olet ja sanot, se puristetaan niin kuin vesi hanasta, se puristetaan sinusta pois, ja joka ikinen pisara tulee olemaan uuden alku. Ja lapseni, niinkuin sinä elät, niin Minä tulen elämän kanssasi, sillä Minä teen sen mielenmuutoksen ja saatan sen sinussa päätökseen. Ja valitset silloin seurata Minua ja totella Minun ääntäni, joka kutsuu seuraamaan ja erottautumaan. edit