Rakastatko sinä Jeesusta, enemmän kuin elämääsi? Rakastatko sinä Hänen sanojaan? Vainuatko sinä missä Hän on läsnä ja lumoudut Hänestä? Tunnistatko sinä Hänen äänensä? Seuraatko sinä Häntä?
 
Kun sinä puhut Jumalan Sanoja, niin tuoksuuko ne sanat, houkutteleeko ne Jumalan tuoksun siihen? Sitoutuuko Jumala niihin sanoihin? En kysy, sitoutuuko kuulija niihin, vaan sitoutuuko Jumala niihin sanoihin, mitä tuot ulos kauttasi? Puhutko niin, että sydämesi on Jumalan aaltopituudella, niin että Hän voi siunata sanasi, ja antaa niihin oman suitsutuksensa? Ei ole niin, että ihminen tunnistaa sitä tuoksua, vaan Jumalan Henki on ainoa aisti, jolla kuulija erottaa Jumalan tuoksun maailmasta.
 
Haluatko että sinä puhut Jumalan Sanoja, joissa on Hänen Henki? Ja sinun sanasi, läpi Hän puhuu kuulijalle? Et sinä, vaan Hän - Jumala puhuu kauttasi! Et sinä, sinä vain saatat Hänen Sanansa esille, tuot sen esille ilman minkäänlaista epäilystä, ja esität sen rohkeasti ja linjakkaasti, ilman mitään hapatusta. Voitko silloin kyseenlaistaa / epäillä, että Hän ei siihen sitoutuisi, ja antaisi siihen omaa tuoksuaan lisänä, joka vetää ihmisiä puoleensa?
 
Ei et, sinä tee sitä, se ei ole sinun varassasi, sinä vait saatat Hänen tahtonsa ja sanansa esille, ja se merkitsee Hänelle paljon. Et sinä voi vaikuttaa Hänen voimaansa, et sinä voi sitä kyseenalaistaa. Sinun tehtäväsi on olla ainoastaan uskollinen, siinä työssä missä Hän on sinut asettanut, mihin Hän on sinut juurruttanut. Kestä siinä ja ole rohkea. Aikanaan Hän tulee vastaamaan. Mutta sinä menet eteenpäin, kuitenkin Hänen johdossaan.
 
Hän irroittaa sinut työyhteydestään, jos menet Hänestä loitolle, jos et kulje Hänen kasvojensa edessä / tiellä. Ja jos teet vääryyttä, Hän poistaa sinulta sen työn jossa olet nyt. Siksi koettele Häntä ja tutki itseäsi, niin että voit jatkuvasti tuoda esille jalostettua Herran Sanaa. Älä muuta sitä halpa-arvoiseksi ja käyttökelvottomaksi, vaan pyri nostamaan Sana aina kunniaan, ja suureen arvoonsa. Sillä se Sana on elävä ja Pyhä.
 
Sinä et voi tehdä mitään ilman Pyhää Henkeä, sinä tarvitse vain Hänet, muuten sinä kuivetut, eikä Minun Sanani tee eläväksi mitään mitä tahtoisin tehdä. Mutta katso eteesi, niin Minä valmistan tien, eikä mitään tapahdu Minun sallimatta sitä sinulle. Kulje vain Minun johdatuksessani, niin Minä teen eteesi uudet perustukset, jotka ovat vankemmat kuin ne joiden päällä sinä tällä hetkellä / tänä päivänä olet. Mutta Minä koettelen sinut, että sinä voit tulla eteeni ja pysyä siinä, Minun perustuksellani, joka ei järky.
 
Luota Minuun lapseni, älä epäile mitään, mitä puhun sinulle. Vaikka sinä Minua pelkäät ja Minun Sanaani, joka koskee sinua, niin siltikin Minun haavoitettu käsivarteni sinua koskettaa. Puhun sinulle, ja puhdistan sinut. Minä olen elämäsi Herra ja laupias. Se Vapahtaja, joka siunasin sinut jo pienenä kun et mistään mitään tiennyt. Minä lähetin sinut kauas, ja Minä saatin sinut takaisin Minun jalkojeni juureen.
 
Israelin kansa on tänä päivänä pieni, mutta sen tilanne tulee muuttumaan, kun Minä teen vielä sen kansan keskellä nimeni tunnetuksi. Te pienet ja vähän suuremmatkin, seuratkaa Minua, niin Minä teen kansastanne runsaan. Lopettakaa katsomasta niihin asioihin, joita te ennen piditte itsellenne tärkeinä, Minä en niistä arvosta, vaan ne on yhdentekeviä Minulle. Minä katsoin teihin ja näin teidän pienet asiannekin. Mutta ei Minun tahtoni ole, että te niiissä vaellatte, vaan että te vaellatte Minussa ja Minun Pyhyydessäni.
 
Älkää torjutko Minun elävää Sanaani, vaan koettakaa kaikki, pysyykö se teissä, Minun Sanani. Joka on kaiken alku ja astinlauta. Muovautukaa Minun Pyhän Sanani mukaan. Minun kosketukseni Henki tulee lepäämään yllänne, jos teette niinkuin Minä sanon Pyhässä Sanassani. Luottakaa ja turvatkaa Minuun. Ei mikään valheen petos pääse sydämeenne, jos te vaellatte Minun Sanani alaisuudessa.
 
Jumala rakastaa teitä, Hän odottaa ja kutsuu ja lähestyy jokaista omaansa, ja niitäkin jotka eivät ole Hänelle uskollisia, heitäkin Hän vetää parannukseen, Poikansa Veren kautta. Tulkaa eteeni, Minun kasvojeni eteen, niin minä armahdan teitä. Ei mikään, ei yksikään syytös lankea teidän yllenne, jos te Minussa vaellatte. Puhdistautukaa Minun sovintoveressäni, joka on uhrattu teidän tähtenne. Ei mitään muuta teidän tarvitse tehdä, kuin tulla Hänen eteensä ja pyrkiä aina Häntä kohti, Hän muuttaa ja te tahdotte sitä.