Jeesus sanoi itsestään, että minun ruokani on tehdä lähettäjäni tahto. Itse olettaisin, että minun työni on noudattaa Herrani tahtoa eli ilmeisesti kylvätä sanaa. Olen saanut valtavan armon että saan palvella Häntä, en voi olla siitä ylpeä, se liikuttaa minut, miten minä voin näin toisenlainen kuin aikoja sitten olin, kuinka paljon Hän on tehnyt minussa, sitä en oikein käsitä vielä edes, eikä tarvitsekaan. Tämä ei ole oma valintani. Kun kirjoitan, niin useimmiten olen aivan rätti. Kirjoitukset on kurkotuksia, sanat vaan tulee ja niitä sitten tutkin ja muovaan. Juuri se on oppikouluani. ( Joh 4:34 )

Toivottavasti ette saa sanoistani sellaista kuvaa, että millään tavalla ylpeilisin minuudestani. Päinvastoin Herrasta, on lauluni ja kiitokseni. Kyllä olen kokenut senkin miten minua syytetään, suhtaudutaan halveksien ja säälien. Mutta tiedän, että se on Jeesukselle tuttua. Uskon että Hän koki samankaltaista murhetta toisinaan kuin itsekin. Tälläinen kaikki kokemani, vaan edistää muutosta Herran kaltaisuuteen, koska en voi muuta kuin tukeutua Häneen, ja Hänessä pysymällä, Hän todella saa aikaisaksi minussa Jumalan suunnitelmia ja Hänen muotoaan.

Kun elämässä on jo niin hävinnyt ja menettänyt mielenkiintonsa taas ja taas ja taas. Niin tarpeeksi monta toistuvaa kertaa kun on menettänyt kaiken unelmiensa ja suunnitelmiensa aikeet, niin ei enää voii laske toivoakaan sellaiseen, koska sitä perustusta ei ole enään ja sille edellytyksiä myöskään rakantuakseen. Vaan ainoa perustus mikä jää on Jumala ja Hänen Sanansa. Ja se kestää. Ei ole muuta luotettavaa, kuin Herra joka on ylhäällä. Ei ole maailmassa, tasolla missä olen, mitään mikä antaisi tarkoituksen.

Vaikka saisin ne vanhat unelmat toteutumaan, en enää usko, että voisin niitä omaksua ja syleillä. Niin tämä maailma on vain niin olematon, katoamattomuuden rinnalla. Maailman luonto on todella fantasiaa, ja ihmisten luomukset, ne ovat todellakin fantasiaa. Koska ne kuluu, niihin kyllästyy, niitä tavoittelee, niitä ihailee jonkun aikaa, kunnes tottumus niihin, kutistaa ne mitättömiksi. Maailma kutistuu... Jumalan perspektiivi vain laajenee mitä enemmän häntä oppii tuntemaan. Kaikki katoava on fantasiaa, mutta katoamaton on realistisen ikuista.

* * *

[ Flp 3:7-10 Mutta ne asiat jotka olivat minulle voitto, nämä minä olen lukenut tappioksi Messiaan vuoksi. Niinpä minä todella katson kaiken olevan tappiota, sen vuoksi että Messiaan Yeshuan tunteminen on ylivertaisesti parempaa, minun Herrani, jonka vuoksi olen menettänyt tuon kaiken, ja ajattelen sen olevan roskaa, jotta voittaisin omakseni Messiaan — ja minun havaittaisiin olevan Hänessä, ei omistaen omaa vanhurskautta, joka tulee Lain kautta, vaan sen joka tulee Messiaan uskon kautta, sen vanhurskauden joka tulee Jumalasta uskon perusteella —. tunteakseni Hänet ja Hänen ylösnousemuksensa voiman, ja Hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani Hänen kaltaisekseen kuoleman kautta ] AMEN!

Oma valinta olisi perhe ja lapsia ja todeksi elettyjä unelmia. Mutta näin ei tapahtunut, eikä tainnnut olla tarkoituskaan. Herra tiesi millainen olen, näin tämän täytyy olla. Elämäni on todella ollut menetyksien, monien monien täyttymättömien unelmien ja halujen kiitorataa ja hätälaskuja, useastikin niin että siipeni ja olemukseni on sisäisestä näkökulmasta aivan tuuskana. Tokkopa sitä haluaa enää ikinä palata egyptin lihapatojen ja houkutuksien ääreen. Jumala on hiljaisuudessa, siellä erämaassa Hän on. Siellä HÄN ON - nimenomaan sieltä Hänet löytää ja siellä Hänet kuulee ja siellä oppii!

On turha luulo kuvitella että yltäkylläisessä ja kaikinpuolin aktiivisessa ja sosiaalisessa elämässä, voisi todella oppia tuntemaan Jeesusta Kristusta läheisesti ja samaistumaan Häneen. Jeesus oli alhaalla, siellä missä oli kurjaa, kipua, syntiä, ahdistusta, hän ei ollut palatseissa tai senaateissa. Vaan siellä missä oli köyhyyttä ja ahdistusta. Siellä Hän viihtyi. Hän ei aterioinut keisarien hoveissa, Hän ei tavoitellut tämän maailman kultaa, kimalletta ja mainetta. Hän ei pokannut itselleen kunniaa. Ei todella totisestikaan!

Eikö olisi uskovien jo todella todella saada kunnon HERÄTYS! Mukavuus ja hemmoteltu pehmokristillisyys ei ole otollista Jumalan valtakunnan työntekijälle - EI OLE! Kuka tahtoo olla radikaali? Jumalan rakkaus vaatii, laittamaan itsensä Jeesuksen seuraajaksi koko sydämestään, ei lausumaan söpöjä rakkauden lepertely sanoja, jotka ovat kuin uinulauluja. EI! Kuka tahtoo herätä ja lähteä Jeesusta seuraamaan?

Kaikki mitä maailma näkee, ne näkökulmat ei enää voi raamittaa sitä joka on Jumalan todella läheisessä koulutuksessa ja opetuksessa ollut vuosikausia, monien kovienkin piinojen ja yksinäisyyden vuosien kokemina. Jumalan Sana arvioitsee ja raamittaa elämän, määrää rajat ja ajat. Hän on Alfa & Omega - totisesti. Jeesus sanoi; etsikää ensin minun valtakuntaani - Seuratkaa minua niin teen teistä ihmisten kalastajia - Jättäkää veneet ja tulkaa - seuratkaa minua. ( Matt 6:33 & Mark 1:17 & Mark 1:20 )

Toisin sanoen opetuslapset jättivät maallisen kalastamisen ja siirtyivät kalastamaan hengellisillä vesillä. Ja kuinka monta sielua Pietarin saarna saikaan kalanverkkoonsa yhtenä hetkenä? Kolmetuhattahan se oli? - Kyllä. Mutta sitä ennen oli käyty opetuslapseuskoulu. Ja Jeesus oli kyseinen kouluttaja. Haluatko sinä olla Jeesuksen koulunpenkillä? Voit tulla toisenlaiseksi henkilöksi, kuin mitä nyt olet. ( Apt 2:41 )

Taivaallinen oppi on tärkeämpää ja aidompaa kuin mikään maallinen oppi.
Taivaallinen rakkaus on tärkeämpää ja aidompaa kuin maallinen rakkaus.
Taivaallinen työ on ensisijainen kutsumus ja päällimmäinen tehtävä, kuin maailmallinen työ.
Taivaallinen työnantaja, on pätevämpi kuin kukaan ihminen yrityksen johdossa.
Taivaallinen kouluttaja, Sana & Henki ovat pätevämmät kuin yksikään korkeakoulun ahjo.
Taivaallinen palkka on katoamaton, ja se saadaan taivaassa, ja sitä kartutetaan täällä ajassa.

Aina ylhäinen on ensimmäinen. Alhainen ei pysy vaan katoaa.
Kiitän niitä rakkaita jotka on jaksaneet todella taistella, valvoa ja rukoilla puolestani,
olen suunnattoman kiitollinen. Taitaa olla Jumalan ihme, että olen nyt näin kuin olen.
Kiitos että jaksatte muistaa ja välittää, teette palvelusta Herralle siten.
Kaikesta sydämestäni kiitän teitä. Olkaa siunatut Herrassa Jeshuassa.