Rakas Jeesus, tarvitsen Sinua, ikävöin Sinua.
Haluan olla Sinun omasi, ja seurata Sinua.
Haluan olla kuuliainen seuraajasi, jota Sinun ei tarvitse
odottaa ja kutsua, ikäänkuin Lootin vaimo haikaili maailmaa ja
jähmettyi paikoillensa, van haluan seurata Sinua, minne
Sinä tahdotkin minua kuljettaa.
 
Jeesus haluan tuntea Sinua, ja anna Sinun läheisyytesi
ja läsnäolosi minun ympärilleni ja minuun.Lähestyn Sinua,
ja pyydän anna minun tulla Sinun tykösi lannistuneena. Olen
niin väsynyt ja tarvitsen Sinua, olen niin tyhjä, ja tarvitsen Sinua,
olen niin lannistunut ja voimaton, tarvitsen Sinua.
 
Haluan antaa Sinulle Herra oman sydämeni, oman mieleni,
tahtoelämäni ja ruuumiini, haluan luovuttaa Sinulle tulevaisuuteni,
sen mitä minussa ei ole, ja sen mitä minussa on väärää ja
rikkinästä. Haluan luovuttaa Sinulle tämän lyhyen elämäni,
joka on niin mitätön ja turha ilman Sinua.
 
Jeesus Sinä rakastat, en minä, mutta Sinä voit rakastaa minussa,
ja minä voin Sinussa rakastaa. Minä voin antaa itseni Sinulle ja
Sinun rakkautesi, täyttää minut, ei niin että omistaisin rakkautesi,
vaan että Sinä olemassaolevalla rakkaudellasi vaikutat kauttani,
että Sinun rakkaudessa voin toimia minussa ja rakastaa, sillä olen
Sinussa kätkettynä. Ilman Sinua minun on mahdoton mitään.
 
Jeesus omistajani, koko elämä ilman Sinua on turhuutta ja
tuulentavoittelua, ei ole mitään ilman Sinua, ei ole muuta
kuin kadotusta ja kuolemaa ulkopuolella Sinun. Sinä olet Ovi,
Elävän Jumalan yhteyteen ja Kaikkeinpyhimpään ja Pyhä Henkesi
on avain ja tahtoni ratkaisee, annanko Sinun hallita itseäni.
 
Sinä Jeesus olet elämäni merkitys ja hyöty, Sinä olet koko
elämän Herra. Sinä olet päästänyt minut vapauteen synnin
näkymättömästä vankilasta, Sinun yhteyteesi, ja vaikka maailma
ja sen näkyvyys pitää minua sidottuna, niin sydämeni ja sieluni
on Sinun omasi, rajattomasti Sinun.