1. Mooseksen kirja 25:29 -34

[ Kerran, kun Jaakob oli keittänyt itselleen keiton, tuli Eesau kedolta nälästä nääntyneenä. Ja Eesau sanoi Jaakobille: ``Anna minun särpiä tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt``. Sentähden hän sai nimen Edom. Mutta Jaakob sanoi: ``Myy minulle ensin esikoisuutesi``. Eesau vastasi: ``Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?`` Jaakob sanoi: ``Vanno minulle ensin``. Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille. Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa. ]


Tässä alkoi tuo Raamatun kohta ja tämä aihe nousemaan mieleeni erikoisella tavalla. Tiedätkö että oli kaksi veljestä. Toinen oli esikoinen ja toinen kuopus. Toinen saava erikoissiunauksen, toinen ei sitä. Voimme sitä verrata tämän päivän uskoviin. Ohitatko monta siunausta elämässäsi, kun hankkiudut maailman kanssa yhteen. Myyt aikaasi ja sydäntäsi maailmalle. Elätkö tämän ajan ahneudessa?

Etkö kestä kiusausta? Et nälkää, et valtavirran syöttöbuumia, vaan annat periksi ja joudut sen kietomaksi. Jos siis, todella haluat osaksi Jumalan siunauksen ja suopeuden elämääsi ja tähän hetkeen, vastusta kiusausta. Pysy lujana. Onhan Sanassa kirjoitettuna, että Herra valmistaa aina ulospääsyn kiusauksen oheen.

Mitä oli sitten esikoisen siunaus. Se oli Herran mielisuosio. Ajallinen ja hengellinen. Erikoista on se, että Jaakob sen kierosti hankki itselle. Mutta tästä voimme kuitenkin saada hyvän opetuksen, että saadaksemme siunauksen, ei pidä antaa periksi pahalle, vaan pysyä siinä uskossa, missä on, ja edetä siinä.

Jos Herra on puhunut sinulle, joulumässäilystä. Niin,kunnioita itseäsi, uskon tähden ja älä sorru siihen. Uskolliset palkitaan. Joka on uskollinen vähässä, on myös paljossa uskollinen. Jos omatuntosi, on kahta mieltä, niin älä tee mitään. Älä paaduta itseäsi, ja anna heikomman piirteen voittaa. Vaan sen mikä on Herrasta, ja vaikeampaa.

On asiasi mikä tahansa, joka aiheuttaa ristiriitaa, ja valintatilanteen. Niin älä tee mitään hetkellistä. Odota. Niin Herra antaa avun, niille jotka odottavat. Jotka hätäilevät, niin he eivät näe ja ymmärrä mitään. Tuntevat ainoastaan. Tämä oli sanoma jonka koin tuoda esille tässä ja nyt.