Minun työnantajani on Jumala. Hän on kehoittajani, ja teen Hänen aloitteestaan asioita ja olen Hänelle siitä tilivelvollinen. Hän kantaa minua ja Hän puolustaa minua, Hän ottaa seuraamukset kannettavakseen. Minun suuni on Hänen ja Hänen tehtävänsä on minun tehtävä. En saa mennä ohi Hänen tahtonsa, en saa puhua ohi Hänen suunsa, en saa tehdä ja toimia omin päin, vaan siinäkin sisäisen kehoituksen mukaan toimin.
     Eräs Jumalan antama tehtävä keskeytyi sunnuntaina, se jäi todellakin kesken. Siinä oli selkeä johdatus. Minulle oli annettu näky ja siihen taito. Ja tämä kaikki peruuntui erittäin ikävällä tavalla. Monet eivät vain sitä käsitä, että olen Jumalan työntekijä ja palvelen Häntä. Ja Jumala valitsee palveluskumppanini, muut eivät ole siihen kutsutut ja uskotut. Vain ne jotka Jumala on lähettänyt sitä varten eteeni ja he jakavat palvelustehtäväni. Muut ovat sivullisia, sillä Jumala ei ole heitä vetänyt siihen mukaan, he ovat vain pelinappuloita Jumalan suunnitelman edessä.
     Jumala on suvereeni, ja Hän ei mene ja toimi ihmisten sääntöjen mukaan, vaan Hän joskus sivuuttaa ne, ja vie päämääränsä läpi tavalla, joka loukkaa ihmisiä. On oltava silloinkin uskollinen Herralle, ja pitää oma suu Herralle kuuliaisena. Herran palvelija ei edusta itseään eikä tee itselle asioita. Hän tekee asiat Luojalle, Jahvelle. Sillä Jumala on työnantaja. Jumala vie joskus joitakin ihmisiä käsittämättömällä tavalla eteenpäin. Mutta ihmiset voivat ajaa nämä palvelijat ulos, koska he eivät mahdu ihmisten sääntöjen normien / raamien sisälle, sillä he työskentelevät Jumalalle. Ja Jumala ei mahdu ihmisten normien / raamien sisälle.
     Kun ihminen palvelee Herraa, hän ei tiedä Jumalan koko suunnitelmaa alussa. Ihminen saa aloitteen, sisäisen pakotteen ja siemenen, se voi tulla monella eri tavalla esille. Päämäärä on se, että Jumala saa ihmisen liikkeelle. Kun ihminen on lähtenyt liikkeelle, niin Jumala avaa ovia, ja sitä mukaan Jumalan päämäärän kokonaiskuva tulee esille. Jos ihminen tietää valmiiksi päämäärän ja on motivoitunut, niin hän ei taida silloin olla Jumalan käskynjaolla.
     Jos ihminen sanoo, että olen siitä syystä tässä, koska haluan tai osaan. Se on osoitus siitä, että ihminen ei ole Jumalan työntämänä ja lähettämänä siinä. Mutta kun ihminen vastaa, että Jumala tietää, niin Hän vastaa minusta. Jumalan palvelijalla ei ole itseluottamusta, ei ole kykyä puolustaa itseään, ei ole kykyä perustella motiiveja. Jumalan palvelija on suojaton ja alaston, mutta Jumalan adjutantti. Kuitenkin tulee olla alamainen käskyvalloille, hengellisessä palvelutyössä. Mutta ei orjallisesti ja pakotuksessa. Jos Jumalan palvelija työnnetään nurkkaan, hän saa silloin lähteä pois siitä tehtävästä.
     Ne jotka estävät Jumalan palvelijaa kasvamasta, palvelemasta, he tulevat siitä vastaamaan Jumalalle. Kun ihminen kulkee Jumalan johdatuksessa, palvelija on myös vaitiolovelvollinen siitä tehtävästä, mihin Jumala on hänet armoittanut ja varustanut.  Eli sitä tehtävää ja näkyä, ei tule tuoda esille, kuin vain niille, jotka Jumala on valinnut palvelemaan tukena ja silloin he ovat siihen osalliset. Olkoon siis Jumalan viisaus suussani ja pyhyys sydämessäni ja varjelkoon Jumalan Henki minun huuleni, puhumasta Häntä vastaan, etten halvalla möisi tehtävääni pois.edit