Sula hyvyys ja rakkaus seuraavat minua elämäni ajan
ja minä saan asua iankaikkisesti Herran tykönä.
Joka minua rakastaa, vaikka minä vaeltaisin pimeässä
laaksossa, hän minut johdattaisi sieltä valoisalle tielle.

Sulan rakkautensa tähden, hän ei suo jalkani horjahtaa,
vaan sulillansa minua ohjaa, sulavalle tielle. Jolla elämän
kauneus kukoistaa. Hän antaa minun nähdä kauneutensa
kasvot ja elämän virtansa lähteet luonnon kätköistä.

Hän on rakas neuvojani, hän pitää minusta huolen,
hän katsoo sieluni sisimpään, hän tuntee minut
iankaikkisuudesta iankaikkisuuten,

Hänen armonsa on minua kohtaa ylenpalttinen. Viisas ja
ymmärtäinen on paimeni. Hän kaitsee minut omaan
laumaansa, minä haluan olla hänen omansa hänen
laitumensa lammas.

Sydämeni halajaa suudelmaa joka sieluni herättää,
sisimpäni joka on tyhjä, kaipaa taivaallisen täyttävää
juomaa, joka saa ajatukseni sekoamaan.

Tule Pyhä henki,täytä minut, täytä minun sieluni,
joka janoaa sinua, tule ja ota minut itseesi.
Anna minun sulautua taivaallisen lähteen virtaan.

Anna minun levätä sinussa, tule ja verhoa minut.
Kätke minut viittaasi, ole suojani ja virvoituksini.
Anna minun kokea taivaallinen elvytys sieluuni.

Nosta minun tunnemaailmani tästä ajan
sekamelskasta sinun yhteyteesi, nosta minut
lähemmäksi Jumalaa luojaani.

Katso lapseni, olen kanssasi, sanalla minä sinua
verhoan. Sinä olet tyttäreni, olet aarteeni,
katso rakkauttani, jonka olen sinuun vuodattanut.
Suolainen sana olkoon sinulle minun lähettäni virvoitus.
Heitä maailmaan murheet sydämesi yltä, minun harteilleni, olen kanssasi.
Sinun armaasi on minun armaani. koettele sana onko se minusta