1. (Ilm.2: 1-6)

Sinulla on paljon ollut vaivannäköä ja kärsivällisyyttä. Et siedä pahoja asioita, ja olet koetellut kaikki ystäväsi ja kanssa veljesi ja sisaresi ja huomannut ketkä ovat valheellisia ja ketkä aitoja, ja ne jotka on valheellisia, niiden kanssa et ole missään tekemissä, koska et voi sietää heitä. Saatat olla älykäs ja menestyvä ihminen, mutta vilpitön Herran Sanan noudattaja olet. Et ole hävennyt Messiaan nimeä, vaikka olet saanut kärsiä siitä. Mutta tunnollisuutesi ja uskollisuutesi ohessa, olet unohtanut hoitaa rakkaussuhdettasi Jeesukseen ja ensirakkaus on kadonnut sinulta Häntä kohtaan. [Efeso]

2. (Ilm.2: 8-10)

Olet ollut köyhä materiaalisesti, ja koet hengellistä köyhyttää ja alemmuutta, ehkä koko maailmankin tähden, jossa et koe turvallisuutta, koska sinulla ei ole luottamusta aineisiin ja tavaraan, koska sinulla niitä ei ole ylenmäärin. Kärsit paljon surua ja vaivaa, sellaisilta ns. uskovilta, jotka väittävät olevansa oikeaoppisia, ja jotka vainoavat sinua uskosi tähden, saatat kokea epätasa- arvoista kohtelua uskosi tähden työelämässä, opiskelussa ja sukulaissuhteissa. Mutta vaikka sinua ahdistetaan, niin et siltikään luovuta, vaan olet uskollinen. [Smyrna]

3. (Ilm.2: 12-15)

Elät olosuhteessa, jossa ympärilläsi on epäjumalia, mediaa, mammonaa, moraalittomuutta ja rumaa kielenkäyttöä. Olet sulautunut / tottunut niihin ja hyväksyt niiden olemassaolon osittain ympärilläsi, ne ei häiritse ja vaivaa sinua. Saatat hyväksyä yleisellä tasolla joogaa, hypnotismia, horoskooppeja, rahapelejä ja avoliittoja, vaikka et itse niitä harrastaisikaan. Myös saatat pitää kiinni jostakin lahkoistuvan seurakunnan tai kirkon näkemyksestä. Kuitenkin riiput Herrassa kiinni uskollisesti. [Pergamon]

4. (Ilm.2: 18-24)

Olet rakkaudellinen uskova, joka teet asioita rakkauden ja lempeyden pohjalta, ja uskot syvästi Jumalaan. Olet todellinen armon lähettiläs ja oikein inhillisesti sympatisoiva ihminen. Et halua loukata ja tuomita ketään. Palvelet hedelmällisesti Herraa, ja saat runsaasti kylvettyä elämän Sanaa ja todistuksesi Herrasta aina vahvenee. Mutta sitten kuitenkin hyväksyt avoliitot ja epäpyhät ateriat, joissa syöpötellään ja juopotellaan, vaikka tosin itse et niihin osallistu. Mutta osoitat hyväksyntää niille, etkä totaalisesti niistä tee erotusta. [Tyatira]

5. (Ilm.3: 1-4)

Olet uinuva uskova, et jaksa rukoilla ja valvoa. Sinä et jaksa lukea Raamattua, et jaksa omaksua Sanaa, sinuun ei uppoa mikään. Sinä kyllä vaellat kuuliaisuudessa ja sivellisyydessä. Mutta et kommunikoi Herran kanssa suoraan. Sinä et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä  tai edes ehkä koskaan täyttynytkään. Mieluummin etsit jotain tekemistä, kuin lähtisit vaikkapa kokouksiin tai kuuntelisit hengellistä ohjelmaa. [Sarde]

6. (Ilm.3: 7-10)

Sinä olet uskollinen Herran Sanan nuodattaja, etkä ole hävennyt tunnustaa Jeshuan Messiaan nimeä ihmisten edessä. Mutta sinulla on paljon omaa ponnistelua, koska sinulta puuttuu uskoa ja Pyhän Hengen voimaa ja luottamusta. Sinä kyllä olet kärsivällinen kaikessa, vaikka uskosi on sinulle ahdasta kulkua eteenpäin joka hetki. [Filadelfhia]

7.  (Ilm.3 :14-17)

Olet täysin kylmä uskova, halveksit kaikkia  palavia ja yksinkertaisia uskovia, kritisoit ihmeitä ja et usko Pyhän Hengen voimaan. Panostat elämääsi viisauteesi, uraasi ja vaurauteesi, ja imartelet sillä. Elät yltäkylläisyydessä, ja ajattelet että usko on jotakin mitä, koskaan ei tule käsittää muulla tavalla kuin järjellä. Ja jos joku on sielullinen, niin sellainen on vain höyrypää. Sinut tunnistetaan uskonnollisuudesta ja parjauksesta. [Laodikea]

edit