Pyhä Henki on suurempi kuin me. Ei niin että Hän on pieni ja me isot, ja että Hän auttaa ja lisää jotain omastaan kun toivomme tai anomme, eli silloin Hän on pieni vaikutin meissä. Ei vaan Hän on suuri vaikuttaja, ja me olemme Hänen alamaisiaan, ei Hänen hallitsijoitaan ja kontrolloijiaan, vaan Hänen alamaisiaan.

Meillä ei ole mitään, me emme voi pitää Jumalaa kädessämme, me emme saa hallita Jumalan voimaa. Me emme voi mitään itsessämme. Emme kääntää Jumalan päätä itsessämme, ja manipuloida Häntä. Pyhä henki ei ole väline, vaan me olemme Hänen työvälineensä. Jumalan Sana ei ole myöskään väline, vaan Henki ja totuus, jonka edessä pitää osoittaa kunnioitusta Jumalalle ja nöyrtyä Sanan alle, Jumalalle ja Jumalan Sanalle uskolliseksi.

Silloin annamme sijan Hänelle, Pyhälle Hengelle ohjata mieltämme ja tahtoamme. Silloin asemamme on suhteessa Jumalaan oikea, kun emme hallitse, vaan olemme hallittavina. Pyhä Henki aina opettaa Jumalan totuutta, ja on Jumalan Sanalle uskollinen, eikä eksytä. Kun annamme Jumalan Voiman ohjata meitä, me lakkaamme vääntämästä asioita vinoon ja vääriksi. Vaan tahdomme perehtyä aitoon totuuteen, Jumalan Sanaan, valheen sijasta ja myös tulla totuudelle kuuliaiseksi.

Jumalan aito sana, mainitsee uskon perusteet, ja myös miten kuuliaisuuden askelia toteutetaan. Ja jos kuka ikinä muuta oppia toteuttaa, kuin mikä on Jumalan Sanassa, on siinä menty harhaan. Jumalan Sanan mainitsee yhdestä uskosta, eikä se tarkoita sitä että jokaisella on omanlainen usko Jeshuaan, vaan että kuten Jumala on yksi, ja Hänen Henkensä on yksi ja Hänen Sanansa on yksi, niin myös usko on yksi, ja uskonkuuliaisuus on yksi, ja se on Jumalan Sanan noudattaminen.

Raamattu mainitsee että on vain yksi kaste. Ei kahta, tai useampaa kastetoimitustapaa. Vaan se mitenkä Jumalan Sana kertoo ja mitä Herramme Yeshua noudatti, ja siten tulee toteuttaa uuudestisyntyneen ihmisenkin. Ja tämä kaste toimitus on babtist, eli upottaa. Ja kaste on siis Jeshuan Messiaan sydämeensä vastaan ottaneiden kaste, johon he itse omatahtoisesti menevät.

Kukaan ei saa toimittaa toisella tapaa kastetta kuin mitä Raamatussa sanotaan, jossa koko ihminen upotettiin kasteen hautaan. Jos muuta tapaa noudatetaan, se on valhe. Voiko käsi olla Herraan kastettu, tai pää, tai vain otsa. Ei vaan koko ihmisen kuuluu olla kastettu Herraan Jeshuaan. Mikäli vauvakaste olisi Raamatullinen Jeshua olisi järjestään kastanut vauvoja, upottamalla heitä veteen, ja myös olisi itsekin tullut vauvana kastetuksi.

Vauvakaste on paholaisen eksytys, sillä sille ei löydy Raamatusta yhtään perustetta! Kukaan ei saa kastaa, toista, toisen käsittämättä mitä on pelastus ja itse tahtomatta sitä. Kukaan ei saa pakottaa tai manipuloida ketään ottamaan ehtoollista, valheen tai perinteen perusteella. Sanoohan sana, älkää olko ihmisten orjia. Uskon asiat ja kuuliaisuuden asiat ovat aina henkilökohtaisia asioita.

Jumalan Sana osoittaa että ehtoollinen oli käytännöltään sellainen että oli yksi malja ja yksi leipä, joka murrettiin. Ei pikku kupposia, ja kolikkoleipäsiä. Leipä ei ole raaka, vaan kypsä. Jos raaka taikina erotetaan ja valmistetaan kypsäksi erillään toisista, se ei ole yhtä leipää ja Messiaan ruumista. Se on silloin epäkelpo ehtoollisleipä. Ehtoollisleivän tulee olla myös tuore, samana päivänä tehty, kuin se jaetaan. Leivän ei tulisi olla kuiva shipsin kaltainen lastuke.

Miksi Raamatun aikana 12 apostostolia ottivat ehtoollisen samasta maljasta? Miksi he eivät laittaneet kuppeihin ja ottaneet sitä erikseen? Ilmeisesti seurakunnassa, oli yhteyden tunne, kun juotiin samasta, jaettiin samasta. Silloin ei ollut viruksia, joita piti peljätä, että ehtoollisella sairastuisi, eikä ollut fobioita. Suosin itse tätä käytäntöä, tosin toteutettuna siten että naisille on oma malja ja miehille oma.

Entä tuleeko ehtoollisviinin olla alkosta tai kaupasta ostettua, vai mieluummin kotitekoista. Entä leivän, kotona tehtyä vai jalostamossa? Ehdottomasti kotona tehtyä tietenkin! Tai seurakunnassa, sekin voisi olla soveliasta. Jeshua ei mennyt ostamaan leipää ja kalaa kaupasta, vaan Hän otti kotitekoiset pienen pojan eväät ja siunasi ja jakoi ne. Vanhan liiton aikana, kaikki Herralle erotettu valmistettiin itse.

Sitten joissakin seurakunnissa tai kirkkokunnissa ehtona ehtoolliselle osallistumisesta on konfirmatio, ja että on syntinen. Jokaikisessä ihmisessä on synnin olemus ja luonne, joku elää synnissä, eli synti hallitsee, joku taas on kuolettunut synnin hallinasta pois ja elää Jeshuassa ja Jumalan sanan totuudessa. Mutta ne jotka ovat pelastumattomia syntisiä, osallistuvat ehtoolliselle, sillä heille oikein ojennetaan siihen lupaa, silloin on eksyttävä oppi kyseessä.

Ehtoollinen ei anna meille syntejä anteeksi. Ehtoollinen ei hyvitä mitään. Se on rakkauden ateria Jeshuaa kohtaan. Se on samaistumista Häneen. Se on Hänen lihansa omaksumista ja päälle pukemista, se on Hänen Pyhän verensä juomista ja Hänen elämänsä osallisuutta. Ehtoollista ennen täytyy olla saatu synnit anteeksi ja tehty parannus. Ehtoollinen on rakkaus-ateria. Se todella on Häneen sulautumista, että Hän on yllämme. Joka väärin ottaa ehtoollisen, tuottaa itselleen vahingon.

Vanhanliiton aikana kaikkeinpyhimpään pääsi vain pyhittynyt, muut kuolivat. Ehtoollinen ei ole leikinasia, se ei ketään pelasta. Se on Jeshuan omaksuminen koko itseensä, kaikkinensa. Judakselle, pettäjälle kävi kurjasti, kun otti ehtoollista, hautoen sisällä viekkautta Messiasta kohtaan ja silloin paholainen meni häneen. Voi käydä itselle siis huonomminkin jos ei sitä ota vilpittömässä rakkaudessa Jeshuaa kohtaan, eikä silloin saa vihata ketään.

Konfirmaatio ei pelasta, eikä ehtoollinen, joka väittää toisin, on valehtelija. Raamatussa ei ole asetettu konfirmaatiota, se on taas näitä ihmisten asettamia perinnäissääntöjä, jotka ovat Jumalan Sanan sivuuttamisen seurausta ja siksi Sanan vastaisia. Raamatun manipulaation taustalla on aina eksyttävä henki kyseessä, olemmeko siis Raamatulle uskollisia, vaan eksytykselle, sekä eksyttävälle opille?

Jumalan Sana osoittaa, että on vain yksi Herra, ja Hän on Jumala, ja Hänessä on Jeshua Messias, Pyhä Henki ja Jumala itse, kukin erikseen, mutta yhdessä. Uskossa elävä ihminen on Hänen omansa. ja Herralla on valta alaiseensa. On epäjumalan palvelusta pitää itseä omana Herranaan tai jotakin asiaa tai henkilöä Hänen korvikkeenaan.


ALKUPERÄINEN KRISTILLINEN K A S T E:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/kasteelle.htm

Riitta Kuusselkä- Uskovien kaste:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/uskovienkaste.htm