Kun ihminen haluaa pyhittyä, niin voiko se pyhitysprosessi tuoda jossain vaiheessa esille jotakin vierasta itsessä, mikä ei kuulu uskovalle. Eli mitä syvemmältä ja enemmän antautuu Jumalan käyttöön, sen enempi myös kaikki tulee paljastetuksi, mikä ihmisessä on?

Voiko olla että uskovassa voi olla kätkössä (sellainen) vuosikausia? Vai onko niin että Jumalan Pyhä Voima vaan saa ihmisen lihan pelon valtaan? Siis Jumalan pyhyyden pelko.. että alkaa itkeä ja pelätä jotenkin..

Minä en osaa tähän vastata varmasti. Toisaalta tiedän että ei se voi olla niin. Mutta toisaalta ... en osaa sanoa. Joku minussa pelkää ja vavisee Jumalan edessä. En osaa sitä määritellä. Joku minussa vaikuttaa surkuttelua ja käpertymistä. En osaa sitä määritellä tosiaan.

Voisiko olla että pyhitystie, ja oman kuolemisen tie tuo näitä esille. Mitä se on? Kun on vain yksin Herran kanssa, niin tulee hämmentyneeksi ja kaipaisi turvallista jotakin.. että vapautuisi.. en osaa sanoa.. mutta tuntuu että tarvitsee silloin konkreettisempaa läsnäoloa.. jotakin johon voisi takertua. Jotakin minkä voi nähdä. Joka tietäisi mistä on kyse.

Minä olen melko lailla ymmälläni tästä..tämä ajottain nousee pintaan.. usein silloin koen väkevää Jumalan läsnäoloa ja itseni pienuutta ja avuttomuutta. Haluan pyhittyä enemmän ja puhdistua todella, mutta voiko olla joku sellainen este. En halua olla yhtään tekemisissä pahan kanssa, enkä sen vaikutuksessa. En totisesti. Mutta mistä on kysymys?

Olen vilpittömästi lähtenyt pyhityksen tielle. Minä haluan vain tähän vastauksen. Minä pelkään pahaa ja kammoan sitä. Se on karmeaa, en halua että itsessäni on tipan tippaakaan pahaa ja syntiä. Rakastan Jeesusta, ja olen Hänen Golgatan Veressä puhdistettu - totisesti. Mutta silti joku minussa aiheuttaa pelkoa. Tämä nyt tuli taas esille.

Olen hyvin herkkä hengellisille asioille ja vaistoan herkästi.. Siksi tahtoisin saada hieman selkeyttä asiaan.. en tiedä oikein mistä on kysymys. Kumpa vain ... olen niin hämmentynyt tästä. Pelottaa kirjoittaa tästä näin. Mutta ehkä tämä asia vaivaa muitakin.

Vai voisko se että tallaa vihollisen jaloille, että se aiheuttaisi jonkinlaista pelkoa. Kun puhuu rohkeasti Jumalan Sanan totuutta, joka ei ole luonnollista ihmiselle, niin sen jälkeen on heikko ja hyvin arka tunto ja se aiheuttaisi vavinaa.