Pyhä Henki on ihmeeellinen. Hän on Jumalan yksi hyvin erittäin tärkeä Persoona, itsenäinen, mutta kuitenkin Jumalan täydellisessä tahdossa ja alaisuudessa sekä Pyhyydessä. Kun olen Jeesuksen oma. Ja saan anteeksi Häneltä syntini ja vastaanotan tuon anteeksi annon itselleni totaalisesti joka alueelle. Niin myös se miten olen vaeltanut tässä ajassa, Pyhän Hengen temppelinä. Silläkin on merkityksensä.

Olen huomannut että joudun myös Pyhältä Hengeltä pyytämään anteeksi omia asenteita ja piittaamattomuuttani Häntä kohtaan, ennenkuin Hän uudestaan täyttää minut voimallaan. Tämä on aina ollut väistämätön tosiasia. Minä rakastan Häntä niin suunnattoman paljon. Ja usein en kulje Hänen tahdossaan ja linjassaan, vaan sumeilematta oman mieleni mukaan.

Pyhä Henki myös pahoittaa mielensä ja tulee surulliseksi. Paras lohtu Hänelle on se että sanon rakastavani Häntä ja että Hän on kaikkeni minussa. Silloin Hän valtaa minut ja koen Hänen rakkautensa sisäisessä olemuksessa. Pyhä Henki on valtavan ihana persoona. Pitkämielinen ja suuri armossaan, Hän aina kirkastaa Jeesusta. Hän aina johdattaa sydämeni Herran puoleen. Hän ei koskaan laita itseään etusijalle, vaan Jeshuan.

Mutta silti Hän rakastaa sitä, että sanon rakastavani ja tarvitsevani Häntä. Hän huolehtii minusta. Ei ole yhdentekevää se miten Häntä kohtelen. Hän on arvollinen. Hänellä on tunteet. Ja Hän on totisesti Pyhä! Hän ei tule kutsumatta. Hän ei täytä itsessään kylläistä, vaan sen joka janoaa Häntä.Hän on Jumalan tuoksu, Hän on puhdistava tuli, Hän on puolustaja, Hän on Jumalan tahdon toteuttaja Jeesuksen nimessä, Hän on Jumalan Voima.

Kun olen Pyhän Hengen temppeli, niin todella haluan kaikkeni minussa olevan Hänen. Päästän Hänet kaikkialle minussa vaikuttamaan. Annan Hänelle käteni, jäseneni, mieleni, sydämeni, tahtoni, tunteeni ja elämäni. Hän saa vaikuttaa kaikki kaikessa minussa. Olen Häneen upoksissa, Kristuksen Jeshuan nimessä - Pyhän Hengen täyteydessä.

Voin sanoa tuntevani Hänet läheisesti. Tunnen Hänet fyysisesti, aistittavana, Jumalan Voimana. Ei lihallisesti, vaan hengellisesti, suurena energiana. Tunnen Hänen tuntemuksensa, kun Hän on surullinen minun tähteni, koen senkin hengessä. Kun Hän on liikuttunut, sen koen myös. Kun olen itse surullinen, niin Hän kokee sen, ja itkee kanssani ja myös nostaa sen jälkeen. Koen sen kun joku rukoilee Hengen täyteydessä puolestani, koen sen välittömästi Pyhässä Hengessä ja kosketun. Olen erittäin altis Hänelle.

Mutta Pyhä Henki tulee joskus joskus liian itsestään selväksi, että en huomaa arvostaa Häntä. Silloin tulee seinä vastaan. Hän ei ole itsestään selvyys. Hän ei ole tottelija. Vaan Hän on ohjaaja ja opettaja. Hän vaikenee, silloin kun ihminen ei tarvitse Häntä. Minä tarvitsen Häntä päivä päivältä enemmän. Mitä heikommaksi tulen sen lisääntyvässä määrin. Heikkoudella tarkoitan sitä että, antaudun Jumalalle, ja alistan itseni Jumalalle ja Hänen Sanansa asetuksille, niin minä vähenen ja Hän suurenee vaikutukseltaan minussa.

Minä en ole yksin. Uudestisyntymän jälkeen on tämä Jeesuksen lupaama Pyhä Henki ollut minussa. Olen useasti rikkonut Häntä vastaan, siis ollut välinpitämättömyyden tilassa. Mutta tänä hetkenä ja päivänä ja illan hetkenä tahdon valvoa hengellisesti. Se viisas neitsyt - jolla on Öljyä ja Valoa. Olla täynnä Jumalan Kunnian Valoa, Pyhässä Hengessä.

Minä olen Vapahtajan oma. Minun Herrani on ristiinnaulittu Messias Jeshua. Minä olen Hänen omansa, olemalla upoksissa Hänen Henkeensä. Minä en halua edustaa itseäni, minä en halua tahtoa omaani, minä en halua puhua omaani, minä en halua himoita omaani. Vaan Häntä ja Häntä ja vain Häntä. Koska olen Hänen omansa. Olen riisunut oman mielen Hänen eteensä, oman tahdon luovuttanut Hänelle, oman sydämeni luovuttanut Hänelle. Hänen muokattavaksi, Hänen uudelleen ohjelmoitavaksi. Niin että olisin Kristuksen kuva.

Mitä minussa on omaa? Ei mitään, koska kuulun elävälle Jumalalle. Silloin olen Hänen omansa. Ja Hän jakaa omastaan minulle Pyhän Hengen kautta. Se mitä minun elämässäni on maallista, se on Häneltä siunausta. Se on katoavaa ja näin ollen sitä en voi pitää ja omistaa, sillä minä en ole katoava, vaan iankaikkinen olemus sisäisesti. Vain se on minun, mikä on iankaikkista. Ja koska Iankaikkinen Jumala on minut lunastanut omakseen uhrinsa, Kristuksen Veressä, niin se mikä on Jumalan - se on myös minun.

Minun elämäni on kätkettynä Kristuksessa. Tuon tässä omakohtaista todistusta, ja myös tämä on opintoani tässä hetkessä. Minä olen Jumalan lapsi. Ja turvaudun Häneen aikakausi aikakaudelta enempi ja enempi. Pyhyys mikä Jumalan tykönä on käsittämätön, murtavaa. Jumalan kasvojen edessä on heikkona ja riisuttuna, vavisevana. Sinne voi tulla ainoastaan Pyhän kalliin Veren vihvomana, ja antaen Kunnian Jumalalle.

Hänen edessään ei voi vaatia mitään, koska itsellä ei ole mitään oikeuksia siihen. Voin vaan sanoa ainoastaan Hänelle: tässä olen, antaudun sinulle, tee minusta se luomus, jonka alunalkaen aivoittelit ja suunnittelit minusta tekeväsi. Toteuta suunnitelmasi, annan itseni sinulle, luovutan koko elämäni sinulle. Ja Kristuksen käsittämätön armo ja rakkaus tulee vuotamaan minuun ja minun kauttani Pyhässä Hengessä. Voit ottaa nämä sanat myös omalle kohdallesi henkilökohtaisesti rukouksen hengessä.