Matt 17:21 Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla.

Mark 9:29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla."

Luuk 2:37 ja oli nyt leski, 84:n vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.

Apt 13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."

Apt 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.

Matt 6:16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niin kuin ulkokullatut — sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Varmasti, minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.

Matt 6:17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,

Matt 6:18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa — ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Est 4:3 Jokaisessa maakunnassa, joka paikassa, mihin kuninkaan käsky ja hänen lakinsa tuli, syntyi juutalaisten keskuudessa suuri suru: paastottiin, itkettiin ja valitettiin — monet levittivät allensa säkin ja tuhkaa.

Joel 2:12 Mutta vielä nytkin, sanoo Luoja, kääntykää minun luokseni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.

Joel 1:14 Kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous, kootkaa vanhimmat ja kaikki maan asukkaat Luojan, teidän Jumalanne, huoneeseen ja huutakaa Luojan puoleen.

Jes 58:6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen narut, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?

Jes 58:5 Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Luojalle otollinen?

Jes 58:4 Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne väärämielisellä nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.

Ylis 69:11 Minä, minun sieluni itki ja paastosi, mutta siitä koitui minulle vain herjausta.

Esra 8:21 Minä kuulutin siellä Ahava-joella paaston, että me nöyrtyisimme Jumalamme edessä ja anoisimme häneltä suotuisaa matkaa itsellemme, vaimoillemme ja lapsillemme ja kaikelle omaisuudellemme.

3Ms 16:29 Tämä olkoon teille ikuinen säädös: seitsemännessä kuussa, kuukauden 10. päivänä, kurittakaa itseänne paastolla älkääkä yhtäkään askaretta toimittako, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne.

3Ms 16:31 Se olkoon teille levon päivä, kurittakaa silloin itseänne paastolla — se olkoon ikuinen säädös.

3Ms 23:27 "Tämän seitsemännen kuun 10. päivänä on sovituspäivä — pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Luojalle uhri.

3Ms 23:29 Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.

4Ms 29:7 Ja saman seitsemännen kuun 10. päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja silloin kurittakaa itseänne paastolla, älkääkä yhtäkään askaretta toimittako.

Tuom 20:26 Silloin kaikki israelilaiset, koko kansa, lähtivät ja tulivat Beeteliin ja itkivät ja istuivat siellä Luojan edessä ja paastosivat sen päivän aina iltaan asti — ja he uhrasivat polttouhreja ja yhteysuhreja Luojan edessä.

2Sam 12:22 Hän vastasi: "Kun lapsi vielä eli, paastosin minä ja itkin, sillä minä ajattelin: Kenties Luoja on minulle armollinen, niin että lapsi jää eloon.

4Ms 29:7 Ja saman seitsemännen kuun 10. päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja silloin kurittakaa itseänne paastolla, älkääkä yhtäkään askaretta toimittako.