Kiitos Isä, kiitos Isä kiitos Isä... kiitos suurenmoinen Taivaallinen Isä... kiitos Isä... ylistys ja Kunnia Isä Sinulle... Isä kiitos Messiaan Pyhän uhrin Liitosta, jonka annoit ja levitit meille eteemme. Kiitos että me emme enää ole itsemme omia, emme tarvitse  muuta kuin vain Sinut oi Isä , Sinä joka olet kallio, ja olet tullut meidän luoksemme, Sinä olet muuttanut meidän kivisydämemme Sinun kaltaiseksi. Oi Isä seiso Sinä rinnallemme, seiso Sinä silloin kun me olle kipeitä ja heikkoa. Oi, isä auta ja armahda, nosta meidät oikeamielisyyteen, ja johdata meitä niin että me emme lankeasi siihen ansaan, mitä Jumalan kansan vihollinen tekee... Oi Isä Luojamme ja Sinä joka teit Israelista ison  Liiton kansan, Sinä joka johdatit heidät pois orjuudesta olkoon Sinun Kunnia ja Voima, ja Sinun ylösnousseelle Karitsalle korkeimmalle, olkoon hallitus ja valta. Oi isä, Isä....
     Jumalan sydän on niin kipeä, niin puristettu ja täynnä tuskaa on Hänen sydämensä. Hänen kansansa, Israel on niin täynnä sokeutta, koreutta ja pinnallisuuta, turmiollisuutta. He ovat olleet Hänessä, mutta he ovat vaipuneet unholaan. Eikö isä enää heitä muista, eikä Hän enää heitä kohtaa. Ei Hän kuule sellaisia kansansa sotahuutoja, jotka huutavat; "meidän on kosto, meidän on murhattava perillisemme, meidän on hävitettävä kulttuuri ja meidän on noustava isänmaallisiksi".
     Ei Hän kuuntele sitä, ei Hän halua sitä, Isä ... Isä... Hän haluaa ottaa lapsensa syliinsä ja rutistaa heitä, ei Hän tahdo kansansa kulkevan pakolaisena yhdysvalloissa, nigeriassa, tunisiassa. ja missä heitä onkaan. Hän julistaa väkevää voittoa ja häviötä viholliselle, joka saartaa egyptiä ja Israelia. Mutta ei aikaakaan kun tämä kansa nostetaan Jumalan silmien eteen ja heidän voidellaan ja heidät pyhitetään, mutta sitä ennen on tuleva vaikeita aikoja. Siinai muuttuu tieksi ja valtamereksi, jota ohjukset ampuvat, kaikki raketit suuntaavat yhdysvaltoihin ja mesopotaniaan.. varhaisemmat kansat kukistuvat, mutta Minun kansani, se kestää Minun kilpeni alla, joka suojaa heitä.
     Ja oliivipuu tulee udestaan kukkimaan ja sen hedelmät tulevat uudistumaan, Minun kansani tulee takaisin egyptin orjuudesta, se tulee Minun läheisyyteeni, ja kaikki kansat, joissa asuu pakanoita tulevat ojentamaan kätensä puoleeni ja pyytämään vapautusta. Ja Minä teen heidänkin kanssa Liiton, sen tähden että he ovat vastanneet Minun ääneeni. Ja Minä siunaan heitä, ja kohotan heidät istuimeni eteen, enkä Minä koskaan käännä heistä pois kasvojani, vaan he saavat olla aina Minun läheisyydessäni. Sillä Minä olen kukistava kaiken sorron ja kaiken murhan ja kaiken vainon. Ja kaikki kansat tulevat seuraamaan Minua ja vaeltamaan kunniassani, eikä yksikään ole enää uppiniskainen, sillä Minä teen sen mitä Minä tahdon.
     Minä teen sen, ja teen sen... oi koskettakaaa Minua rakkaani, koskettakaa, ojentakaa itsenne Minun puoleeni, antakaa itsenne Minulle. Minun kateuteni ei kestä enempää teidän sydämenne uppiniskaisuutta. Tulkaa eteeni ja tehkää parannus Uhrini Veressä, ja ojentakaa sydämenne alttarit vihmottaviksi. Älkää pelätkö Minua, silloin. Vaan koettakaa olla rohkeat, niin Minä vapautan teidät, ja teidän epäuskoinen sydämenne tulee uudistumaan ja muistuttamaan Minun kuvaani. ja Minä teen teistä terveitä ja parannan teidät, te olette kallisarvoisia Minulle, te suloiset pienet lapseni. Kuinka paljon Minä rakastan teitä, te omani, te jotka olette Minusta kaukana, oi ottakaa Minun Sanani ja syökää sitä. Minä lähetän sen Sanan siemenen, joka puhdistaa teidät, ja teidän mielenne puhdistuu. Olkaa rohkeat ja koetelkaa vihollisenne. Muistakaa Minua, ottakaa Minut vastaan. Siionista lähtee pasuunan ääni.
     Jumala rakas, anna armosi kansallesi Israelille, Oi Isä vedä heidät Sinun eteesi, oi Isä. Oi Isä, tässä hetkessä kun Sinun oma kansasi aterioi Sinun juhla-ateriaasi, Isä anna heille Sinun armosi, ja Isä armahda heitä. Isä älä lähetä heitä tyhjyyteen, vaan ruoki heidän sielunsa ja sydämensä. Anna heidän tulla Sinun puoleesi nälkäisiksi ja janoaviksi. Isä kosketa heitä juuri nyt - oi Isä... koko Sinun omaisuus kansasi, muistelee elämäänsä kurjuudessa. Isä avaa heille Sinun uhrisi todellinen elämä ja näkemys. Isä avaa heille Sinun totuutesi Sana, oi, Isä istuta heihin Sinun nälkäsi ja nääntyvä janosi puoleesi...
     Isä, me haluamme Sinua, me tarvitsemme.  Sinua, huutavat kansan epätoivoisimmat, Sinun puoleesi. Mutta Isä, sinä joka vihaat syntiä ja tottelemattomuuta, Sinä joka vihaat sortoa ja vihaa. Isä ota heidät nyt kansana Sinun huomasi, ja muuta kansallinen sydän taipuakseen Sinun puoleesi. Isä, paljasta Sinun koko Sanasi totuus heille, se mikä on nyt kätketty, oi Isä anna heille sellaiset näkevät silmät että he näkevät totuuden, joka heiltä on ollut kätkettynä. Isä armahda kansaasi, armahda suomen tytärtä... armahda Sinun tytärmaatasi, armahda Sinun maatasi Israelia ja anna armosi ja hyvyytesi vuotaa heidän yllenesä.  Isä, pysähdy.. Isä pysähdy, ja lopeta hedän tuskansa ja piinansa. Isä Jumala... me tarvisemme Sinua. Me tarvitsemme Sinua - me tarvitsemme Sinua, Sinä olet vastaus, Sinä olet vastaus..
     He ovat tulleet kohtaamaan Sinua, he ovat tulleet etsimään Sinua. Mutta he eivät tunne Sinua, he eivät voi juoda sitä maljaa, jonka Sinä joit. Isä, Jumalan karitsa, Jumalan KARITSA, tule heidän elämäänsä silmävoiteen lailla esille. Isä ilmesty heille koko kansana. Isä rakas... oi Isä... Isä Isä Isä... miksi Sinun kansasi ei jo tee parannusta, miksi he eivät jo turvaa Sinuun, miksi he yhä pakoilevat Sinua, miksi he yhä luottavat kansalliseen statukseen enemmän kuin Sinuun. Sydämeni on vääntynyt tuskasta, Minun kansasi typeryyden ja mielettömyyden tähden.
     Minun tahtoni on hallita heitä, mutta he eivät tunne Minua. Niin kauan olen säälinyt heitä, ja antanut heidän olla rauhassa, ja kuitenkaan he eivät vielä tiedä Minusta. Voitko antaa heille anteeksi, Isä, voitko kuulla heidän katumuksensa, joita he Sinun eteesi vuodattavat. Etkö Sinä kuule heitä ja huutoansa, heidän kansansa riistäjääkö .... Oi Isä, anna apusi jo tulla.... Sanani on loppu, ne ovat valuneet maahan, Minun sydämeni on itkenyt.  Mutta Juudaan Leijona tulee muuttamaan ajat.. ja Lait, palauttamaan ne ennalleen... Mutta tämä aika on paha aika, kuka siitä selviää, kuka sen edessä kestää, kun koko kansani läpileikataan ja osa nuortuu ja osa rapistuu, niinkuin se joka ei pysy Minussa.
     Jeshua... Jehsua...oi Jeeshua... Jeeeshuaaa.... tule Jumalan armon henki, Tule Jumalan Henki, tule Pyhä Henki.... tuleee... tulee... oih, kosketa Sinun omiasi, kosketa kosketa... ja kosketa... tule... anna maalle uusi aika... aina sydänmaalle uusi elämä... ja Jumala sanoo, että Minä elän teissä... ja tästä asti te tunnette Minut...ja kaikki vaikerrus lakkaa... mutta Minä tiedän että on paljon tuska ja voi huutoja sen edellä. Kukistuu kukistaa koko babylon ja Israel muuttuu erämaaksi... ja kaikki ihana hävitetään, mitä koskaan on ollut. Rakastakaa Minua. Oi Jeshuaa.... mi armor...
edit