Lähdetkö kanssani valtakuntani työhön? Irrotan sinut, saatan sinut itseni tuntemiseen. Minä tarvitsen sinua. Minä parannan sinut. Tule tuntemiseeni. Varustan sinut. Lähdön hetki.. Minä muutan sinua. Minun lainvoimani päättyy, Minun sanassani on muoto. Marraskuun-lahja, miehen mittasuhde pitää täyttyä. Muonitus.. Sellainen armo.. Minä täytän sinua rakkaani, minun aarteeni. Muutan sinua. Minä lähestyn sinua voimassa. Kuulen sinua. Sellainen lahja minun armostani tulee sinun yllesi, minkä voiman saat, sillä menet minne tahdon. Miksi sinä pelkäät Minua, Minun ei tarvitse sinua lähettää. Mieluummin sellainen joka tekee tahtoni, kuin sellainen joka muuttaa käytöstään miten .. Minä nuorennan sinua. Täytän sinua. Vaikutan sinussa. Minä olen särjetyn ystävä. Minä parannan sinua. Muistan sinua. Minä olin ensimmäinen. Katselin sinua jo ennen sinun syntymääsi, Minä valvoin sinun edestäsi. Minä säälin sinua, jo ennen kuin tunsit Minua yhtäkään. Minä ymmärsin sinua jo ennenkuin avasit suutakaan. Minä rakastan sinua, armaani, olet hamunnut minua kauan, pitkän aikaa. Minä olen nyt sinua lähellä. Olen muovannut sinua, sinusta tulee hyvien töideni ja tekojeni ilmaisija. Minun lapseni ei tarvitse köyhänä anella lapsiltani leipää. Minä vien sinua lähteideni ääressä, Minä olen kaiken aikaa lähelläsi, Minä en sulata sinua millään muotoa, ennenkuin avarrat sydämesi. Kannan sinua vaikeiden karikoiden ylitse, Minun väkevyyteni on sinua suojaava. Minun sanani sinua ohjaa, vaikeiden vaiheiden yli. Minä ravitsen sinua, ikäänkuin maan suola voisi antaa sinulle elämän. Minä silloin sallin sinulle lohdun, Minun aittahuoneistani lähtee sinulle silloin Minun viljaani. Mene tienvarsille, ohjaa sieluja Minun tyköni. Minun leipäni on lähettää sinut, työmiesten tykö, ja he lähtevät ja lähettävät. Mene marjametsään, sinä saat olla tuomassa minulle satoa. Saat olla kantamassa raskaita taakkoja sydänten yltä Minun hartioilleni, sillä Minulla on vastuu ilosanomasta, mihin tehtävään sinut voitelen. Minun lähtökohtani on totisesti erilaiset kuin sinä kuvittelet, niiden olevan. Et voi koskaan ymmärrrykselläsi käsittää Minun suunnitelmiani, kuten ne ovat Minun lähtökohdistani aivoiteltu. Minä puutun kaikkeen toimintaasi, sillä ehdolla, että sallit Minun tulla sinun Herraksesi, missä tahansa kuljet mitä työtä teetkin, Minä seuraan sinua ja puhun sinulle. Pieni lapseni, älä pälyile ympärillesi. Sillä voima on Minun yhteydesäni ja Sanassani. Ole rohkea. Mielistyn käydessäni sinun sydämeesi. Sinun salaliittosi Minun kanssani on voitelun ja Pyhityksen avoin muodostelma. Voiman ja energian suojaama yhteys. Minun Pyhä Henki suojaa sinua silloinkin kun et valvo. Ehkä et kuule ja näe, silloin kun olet muissa ajatuksissa, mutta Minä silloinkin olen sinun .. Immanuel. Verhoan sinut minun sanallani, Minun sanassani on Voima. Juurru ystäväni siihen, ole kuin öljypuussa, jossa kukkii toivon ja rohkeuden silmuja, puhkea hedelmäpuu. Tuoksusi hurmatkoon minut. Vanilja-aromisi tuoksukoon, laatusi olkoon muita ihanampi. Sieluni paljastakoon totuuden aarteet sinulle Ylkäni - Mestarini. Maista Minun sanaani, onko se sinusta rikkaus ja mesi. Miksi sallit minun päästä taivaalliseen virtaan. Eikä Minun sanani jalostakin sinua. Eikö se kutsu ja vedäkin sinua Minun puoleeni. Puolustukseni on siinä. Minä rakastan sinua.

Minä punnitsen sinut sanan kautta. Niinkuin Minä sinua puhuttelen, niin Minä muonitsen sinua. Voi katso Minua. Maksettu on sinun velkasi. Koit kaiken synnin ja turmeluksen mitan täyteyden sinun sallittiin nähdä kipua ja nälkä. Sinua pilkattiin ja koeteltiin. Sinä sanoit katoa, minun edestäni s----a. Menit metsään. Et etsinyt Minua ja Minun tahtoani. Mutta kuitenkin sinä palasit Minun lähelleni. Muutuit kauttani. Minä mielistyn sellaiseen asenteeseen mikä sinulla on. Painoit syntisi vikauhriisi, sinun syntiuhrisi otsaan. Jos kuulet Minun ääneni, älä mene pois. Älä kuuntele Minua jos et halua. Mutta soisin sinun vastaavan Minulle. Minun tahtoni on varjella sinua ja poistaa epäuskoisen asenteesi. Olen väsyttänyt sinua. Ja kaikkesi annoit, johdatessasi sieluja Minun sanojeni äärelle. Mutta kuitenkin sinut saarrettiin, ympäriltäsi. Mutta kuitenkaan sinä et heti vastannut Minulle. Vaikka ääneni oli läpitunkeva. Miksi et kuunnellut heti Minua, vaan lähdit tyköäni. Minä haluasin painaa sinut minun rintaani vasten ja pitää sinua siinä lähelläni, jotta omaisit Minun sydämeni lähtökohdat. Silloin et olisi joutunut noudattamaan niitä tekoja, mihin jouduit. Siksi koska sinä menit tekemään sellaista, minä säälin kuitenkin sinua. Minä muistin sinua ja armahdin kaikesta huolimatta sinut. Olet siivillesi saanut. Mutta kuitenkaan en Minä koskaan jätä ja hylkää sinua. Olet tyttäreni, sinulle on arvokas palvelutehtävä. Minä näytän sellaisen tien sinun eteesi, joka.. ei sinun voimallasi, ja sinun töilläsi ja ehdoillasi. Minä vapautan sinut kuormistasi. Ole kuitenkin Minun edessäni anoen ja pyytäen. Minä olen valinnut sinut, Minä tunnen sinun rajoitteesi. Vaikka sinä olet epäuskoinen, Minä muutan sinut. Olen aina kuullut sinua. Minä arvostan sinua. Luulet että sinusta ei ole mihinkään. Mutta jätä sellainen kapina-asenne pois. Sellainen ei kuulu Minun tahdossani kulkevalle. Minä olen ylin auktoriteetti. Veressäni on voima, minä nuorennan sinut. Sinun sallittiin kokea epäilys ja voimattomuus. Silloin Minun mahdollisuuteni suurenevat. Siksipä .. Sinä olet Minun armaani. Olen tunteva sinut. Sinun ruokasi on tehdä Minun lähettäjäni tahto, katso sinun helmasyntisi annettiin Golgatalla anteeksi. Minun sekalainen seurakunta tekee rikkeitä Minua vastaan. Mutta kuitenkin Minä kokoan sekalaisen seurakunnan Minun eteeni. Sellaisen joka puhdistaa itsensä minun veressäni ja läpitunkevan katseeni alla, erottelee mieleni mukaan synnit pois sydämistään ja ympäriltään. Minun tahtoni on että Minun lampaani seuraavat Minua ja kuuntelevat Minun ääntäni. Minä tahdon kaitseta Minun arvollisia lampaitani, jotka kuuntelevat Minua. Sinulle on vahingoksi tuoda tätä mitä puhun nyt sinulle, sitä esille julkisesti. Odota, lapseni. Minun pitää kukistaa kuoleman ota sinun elämästäsi. Etsi Minun tahtoani. Silloin et täytä synnin lakia. Vaella armossani. Olen pitkämielinen sinua kohtaan. Minä en satuta sinua. Lahjoitan sinulle pitkän elämän kuolevaisten joukossa, sillä koska seuraat ja tahdot kuolla sinulle itsellesi, ja antaa Minulle itsesi, Minä sen tähden sallin sinun elää. Sinä olet minun lapseni, rakkaaani. Älä säiky, Minä varustan sinua. olethan aarteeni. Sankoin joukoin kansa tulee kokouksiin kuulemaan Minun sanomaani, edessä on vielä ne ajat, jolloin epäuskoiset vääntäytyvät penkkeihini kuuntelemaan sanaani ja tuovat kiitoksen ja kunnian Minun nimelleni ja minä järkytän tätä valtakuntaa sen luopumuksen tähden, mikä seurakunnissa on yllä. Päällystöni, ei kunnioita minua. Siksi koska sanaani ei kunnioitata, vaan se saadaan alennettua, Minäkin alennan seurakunnan johtajien armoituksia ja voitelua kohtaan vuodattamiani siunauksia. Minä en kunniaa jaa maan tähden. vaan saan ihan kaiken, minkä tahdon. Se minkä sanon, se pysyy ja asettuu. Minun on määräajat. Minä neuvon ostamaan kultaa, joka on tulessani koeteltua, aivan puhdasta ja kolminaisuuteni sovittamaa. Sellaista mikä ei katoa, vaikka kukkanen katoaa. Minä pysyn. Minä vallitsen. Etsin sydämiä. Jotka ovat avoimia. Ne jotka eivät kuule ja valvo, ne eivät kunnioita Minua. Liian myöhään he heräävät. Sen tähden että sinä kuuntelet Minua, minä saatan sinut maankorpiin, kuule ääntäni, saan sinusta kaiken, minkä tähden pelkäät Minua. Ei vuoden päästä. Ei rakkaani, älä huolestu. ei Minun aikani ole sinun kädessäsi. Ole vain valmis. Vastuu siirtyi Minulle, kun avasit sydämesi. Minä tiedän sinun murheesi, sinun ikäväsi aittojen äärelle. Minä haluankin sinua johdattaa, en Minä tahdo sinua kuljettaa tätä jaksoa kauan. Sinä viivyt edessäni. En Minä tahdo sinun surevan ja elävän yksiksesi murheisena. Minä haluan sinua johdattaa. Älä pelkää. Saanko sanoa sinulle erään asian, muista Minun armoani. Sinussa on Minun voimani ja tuntemiseni. Mene ja älä syntiä tee. Puetan sinun voimaani. Älä menetä yhtäkään siunausta. Koettele kuitenkin kaikki sanani, nämäkin, minkä vaikutelman niistä saat. Eheyttävätkö, nostavatko ne sinua. Kirvoittavatko sanani sinun yltäsi pois raskaat verhot. Ole kanssasi. Älä pöyhisty. Olet kyllä kaunis. Mutta älä turhistu, sinä luomani ihana teos. Kaunis on sinun olemuksesi. Mutta älä kuitenkaan laita siihen liikaa painoa. Älä arvostele itseäsi turhuutesi mukaan. Anna Minun olla sinun.. Puhdistan sinua. Minun tuntemiseni on sinun lahjasi. Arvosta sitä. Sinun katseesi miettii ja anoo. Enkö Minä voisi antaa sinun kokea minun suosioitani. Enkö Minä voisi sinua armahtaa. Vähän aikaa vielä, Minä tiedän sinun hätäsi. Ja sinun vetoomuksesi käy Minun sydämeeni. En kuitenkaan siksi vastaa, että sinä himoat. Kuitenkaan sinä et voisi sitä koskaan saavuttaa omin ehdoin. En halua sinun ehdottelevan mitään. Anna Minun toimittaa elämäsi asiat. Minä näytän ja osoitan. Koska sinä teet virheitä, milloin sinä vaikutatkin Minuun. Minun sydämeni on kosketettu sinun haluamisesi tähden. Mutta etsi Minua ensin. Minä anna apuni sinulle, kun sinun lähtökohtasi on Minun täyteydessäni. Enkö Minä kuulisi lapseni huutoa ja auttaisi häntä. Sinun ei tarvitse peljätä Minua. En minä kuitenkaan pakota sinua vastaamaan elämästäsi. Sinä olet minun kuolemassani kastettu ja olet elävä Minun lakeudessani, Minun tuoksuni on sinussa. Ole uskollinen. On aika kadota, on aika miehen. Siinä on minun aikatauluni. Miksi yhä pelkäät minua? Käyt kuitenkin eteeni rohkeudella. Siinä on rakkaus, että Minä rakastin sinua ensin, ei niin että sinä olisit Minua vetänyt. Minä vedin sinut ja kutsuin. Oi, sinun helmasyntisi annettiin jo sinulle anteeksi. Luota Minuun. Olen sinulle vastakin armollinen. Ole rohkea, tyttäreni. Sana on sinun huulillasi, se on Elämän Sana. Minun voimani, Minun sana joka on elävä, se ei katoa ja kuole. Se on suola, maan piiriä varten. Sinä olet lohdutettu. Vuoden pästä olet Minun tahdossani kokonaan. Haluan rakastaa sinua. Haluan antaa sinulle.. Puhdistan sinua ennen sitä. Minä lähetän sinut. Teen sinut miehellesi arvollisen naisen. Katso Minuun. Palvelijani, älä ylpeile hienoudestasi, ohjeistuksestasi. Pukeudu Minuun. Ole rohkea. Sana on sinussa, puhu se, mikä sinun suuhusi asetetaan, se Elävä Sana, mikä sinun suuhusi laitetaan, se tuo minun kirkkauden teot ja hedelmät esille. Ei sinun sanasi. Sinun ei kuulu mennä ohi Minun sanani. Ole Minussa. Puhdistan sinua, kuolemasi on Minun voittoni. Sinun puhdistumisesi kirkastaa Minua. kallein aarteeni, olen pitkämielinen sinua kohtaa, sillä Minä rakastan sinua ja valvon sinun kanssasi. Niinkuin Minä rakastan sinua, sinäkin tulet rakastamaan. Sinussa on Minun muotoni ja herkkyyteni. Ole rohkea. Nöyrry. Älä mene ohi Sanani. Minä puhun sinulle. Älä menettele väärin. Sano sana, niin osoitan onko se Minun tahtoni mukainen, jos ei ole, Minä syön sen sinusta pois. Sen tähden että vaellat valossani, Minä annan sinulle sadonkorjuun kutsun. Ole rohkea aivan. Minä käytän sinua. Tahdon antaa sinulle, mutta sinun täytyy kasvaa. Lahjojesi pitää kyyneleiden kautta kirkastua. Ole otollinen Minulle. Sinussa on paljon työtä, sinussa on ongelmia, mutta anna kaikki Minulle, Minä taiten voin eheyttää sinut. Jo ennenkuin huomaatkaan kaikki haavasi ovat arpeutuneet ja menneiden muistot on vain kuvia. Getseman työ, Minun hartaat sydämeni kyyneleet, kyynelten työ, Minun virta, hautasi sinut Minun väkevään laupeuteeni ja armooni. Vuoden päästä, sinun astiasi on puhdas, ja lähtökohtasi aivan erilaiset kuin mitä ne nyt ovat. Luota minuun jalo tyttäreni.