- - - 1 - - -

VALE: Vauva-kaste tuli vanhanliiton ympärileikkauksen sijaan!
TOTUUS: Ihmisen ympäleikkaus tapahtuu sisällisesti, uskoontullessa, Pyhän Hengen sinetöidessä sisimpämme Jumalan omaisuudeksi.

[ Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta. ][ Näin siis uudestisyntynyt on juutalainen sisäisesti. ]

- - - 2 - - -

VALE: Kastehan ei perustu meidän uskoomme, vaan Jumalan Sanaan.
TOTUUS: Kaste perustuu nimenomaan henkilökohtaiseen uskoon sekä Sanaan.

[ Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.]

- - - 3 - - -

VALE: Se, kumpi on ensin, usko vai kaste, ei ole ratkaisevaa.
TOTUUS: Ensin sydämen usko, ( parannus syntielämästä) sitten suun tunnustus ja sitten kaste!

[ Apost.8:37. Filippus sanoi: "Jos uskot koko sydämestä, niin se on luvallista. Niin tämä vastasi ja sanoi: "Minä uskon Yeshuan Messiaan olevan Jumalan Poika."]

- - - 4 - - -

VALE: vauva saa kasteessa Pyhän hengen
TOTUUS: Ensin parannus, sitten saa Pyhän Hengen sinetin sisimpään.

[ Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: ``Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. ][ Ap. t. 10:47 ``Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?`` ] [täyttyivät ilman kastetta, eli olivat jo uskossa]

- - - 5 - - -

VALE: Vauva tulee kastaessa uskoon
TOTUUS: usko tulee kuulemisen ja ymmärtämisen sekä omaksunnan kautta

[ Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.]

- - - 6 - - -

VALE: kastamaton vauva ei pääse taivaaseen
TOTUUS: Joka on viaton, eli lapsi on erittäin rakas Jeesukselle, he ovat kuin enkeleitä.

[ Matt. 18: 3 ja sanoi: ``Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. ][ Luuk. 9:48 ja sanoi heille: ``Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri.``]

- - - 7 - - -

VALE: perisynnin takia vauva pitää kastaa
TOTUUS: ei vaan synnit on ensin saatava anteeksi Jeesuksen Veressä, silloin perisynti katkeaa.

[ Room. 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; ]


- - - Loppukandinaatti - - -
- - - - (11.04.2006) - - - -

VALHE: Yksi kastekerta, uusiminen on pilkkaa[ef.4:5]
TOTUUS: vain YKSI kaste-toimitustapa joka on uskovien upotuskaste [ef.4:5]

[ Efes.4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste ]

Kaikki muu opetus kastetoimituksesta mikä ei perustu Raamatun ilmoitukseen on spekulaatioita, joka on tyhjänpäiväistä. Raamattu eli Jumala sanoo, siis että vain yksi kaste. Ja se tarkoittaa vain yhdenlaista kastetoimitustapaa. Eli tässä maassa on toinenkin tyyli, ja toisen täytyy olla väärä tyyli. Koska Jumalan Sana opettaa uskovien upotuskasteesta, sen siis täytyy olla oikea kastetoimitustapa, tämän tavan mikä opettaa toisin, on väärin. Se tapa täytyy lakkauttaa.

On vain yhdenlainen kastekäsky. Yksi kestää ja yksi on totuus. Muu on eksytystä. Kasteelle menijän täytyy myös olla tehnyt parannus elämässä, ei vain pelkkä uskoon tulo riitä. Vaan myös parannus, syntielämästä ja tavoista. Joka on kiinni tupakassa, haureudessa, kiroilussa, panettelussa, tai alkoholismissa, ei ole sovelias menemään uskovien kasteelle, kaste on Pyhä asia. Koska on vain julistettu ja säädetty YKSI kaste, niin se mikä ei ole Raamatun asetus, se on turhuutta.

Kirkollinen rituaali, eli vauvan vedellä pirskottelu ei ole uskovien upotuskaste. Ei todellakaan! Se on paholaisen valhe. Ihminen ei uudestisynny kasteessa, täyty Hengellä kasteessa. Ei passiviista vauvaa tarvitse kastaan, jolla ei ole synnintuntoa ja tehtyä parannusta ja ratkaisua tulla Jeesuksen seuraajaksi tehtynä. Lisäksi vauvelin aivot eivät ole kehittyneet omaksumaan vielä tietoa ja Sanaa. Hän on täysin viaton.

Raamattu 2005: http://www.nettiseurakunta.net/2005/

[ Ei saa hyökätä Taivaallista esivaltaa ja sen Kuningasta vastaan. Jumalan neuvottelukunta, ei salli kompromisseja maallisten esivaltojen kanssa. Jumalan kanssakäymisessä tarvitaan yhteys Jumalan Henkeen. Jumala on herättävä totuuden myös muissa organisaatiossa, niissäkin missä yritetään nyt laitostaa ihmisiä. Mutta Herra on tulossa ja Hänen Sanansa toteutuvat. ]