Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Yeshuan Messiaan nimeen.

     Olen kuullut joidenkin suusta, että uskova ei voisi täyttyä Pyhällä Hengellä ennen upotuskastetta, ja puhua kielillä. Ja jos niin käy, se on epäraitista. Ja että lupa täyttyä tulee vasta kasteen jälkeen, eli kasteessa myös täytyttäisiin tai sen jälkeen. Mutta tämä on perätön tulkinta, se on vain keksintöä. Tässä Apostolien tekojen kymmenennessä luvussa, nimenomaan uskovat saivat Pyhän Hengen ja lahjat, ennen kastetta. Tuo jae siis osoittaa että oli tavallista ensin täyttyä Pyhällä Hengellä ja sitten tulla kastetuksi. Tuossa kohdassa, ilmaisesti pakanat tulivat uskoon ja miltei samassa hetkessä täyttyivät Hengellä. Muutenhan heidät olisi jo kastettu uskonsa perusteella, kuitenkin siis Pyhän Hengen kaste oli vahvempi osoitus uskoontulosta. Tuo Pietarin toteamus vaikuttaa toisaalta sellaiselta, että hän olisi saattanut viivytellyt heidän kastamistaan, mutta antoi periksi, koska he olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä.
     Itse uskoon tultuani tasan 18 -vuotta sitten (vajaa 16 tuntia aikaa H-hetkeen), sain siitä noin seitsemän vuorokauden päästä täyttyä Pyhällä Hengellä ja puhua kotona yksi kielillä. Mutta ei kenkään tullut kastamaan minua äkkiä, vaikka tahdoinkin ja odotin sitä todella todella. Sitä viivyteltiin pari kuukautta ja se oli todella väärin ja vastoin Jumalan Sanaa. Jos olisin mies, niin kastaisin heti kaikki jotka uudestisyntyvät ylhäältä, sekä muuttuvat ja vapautuvat synneistä. Jotkut ovat sitten sanoneet absoluuttisena totuutena, että yksin ei voisi täyttyä Pyhällä Hengellä, että siinä tarvitaan vanhemmiston veli välikätenä ja että jos muulla tavalla täyttyy, siinä voi olla riivaajahenget kyseessä. Eipä tuossa Raamatunkohdassa sanota, että heidän päällensä laitettiin käsiä.
     No, mitä tästä opimme? Jumala ei ole meidän raameissamme. Uskon elämä on yliluonnollista. Uuden Testamentin yksi erikoisempi tapahtumia on se, että Filippus siirtyi jonnekin muualle fyysisesti yliluonnollisella tavalla. Eipä siinä ole ihmisellä mitään selitystä, kuinka se on kuolevaisella mahdollista. On helpompi selittää hengelliset hengellisinä ja pitää ne siinä sarjassa, kuin se että hengelliset asiat, sekaantuvat tämän maailman luonnollisiin asioihin. Parantumisihmeet ja voimateot ovat sellaisia erikoisia selittämättömiä asioita, silloin kun tulevat lihaksi. Myös on sanottu että yksin ei uskova voi profetoida, tai että on mahdotonta rukoilla ja tuoda Sanaa, ilman että on lihallisesti läsnä seurakunnassa. KAIKKI on mahdollista sille joka USKOO!
    Kun ihminen tulee uskoon Jeshuaan sydämestään, hän kuuluu Messiaan ruumiiseen, eli seurakuntaan. Sen pitäisi riittää. Upotuskasteesta on tullut sakramentti tänä päivänä. Kun olet kastettu saata virallisen jäsenyyden jossakin seurakunnassa. jos et ole kastettu, niin et kuulu seurakuntaan. Et voi myöskään ottaa ehtoollista, ennen kastetta. Se on oikein, mutta ei tulisi viivytellä näissä asioissa. Itse halusin kasteen lisäksi ehtoollista kiihkeästi. Tänä päivänä tiedän, että olisin saanut sitä ottaa, koska syyni ei ollut kasteen viivytys. Kasteelle olisin jo mennyt heti uskoon tultuakin, jos olisi sellainen tilaisuus tullut eteeni. Mutta ilman virallista todistusta, ei voi todellakaan liittyä seurakuntaan. Näin ei tulisi olla! Eikä tulisi olla minkäänlaisia virallisia seurakuntaruumiita, eli karsinoita. edit