Ei vaikka enkeli julistaisi totuuden taivaasta niin sitä ei siltikään monet uskoisi. Me emme ota totuutta vastaan sellaisenaan, vaan vaadimme että sitä murustetaan ja annetaan pikku-pikkuriikkisiä annoksina. Meillähän ei oikeastaan ole oikeutta vaatia miten Jumalan puhuu, miten hän tahtoo. Totuus ei muutu, se pysyy samana ja muuttumattomana, sekä raittiina. Kun Jumalan Sana puhuu mitä meidän tulee tehdä, mistä tehdä parannus, ja mitä omaksua taas. Me vedämme itsemme kuoreen ja ajattelemme että minun ehdoilla kaikki täytyy tapahtua.

Mutta meillä ei ole muuta valinnanvaraa kuin suostua Jumalan ehtoihin. Hän on Luoja ja päättäjä. Hän on joustamaton periaatteissaan ja ehdoissaan. Mutta vaikka on niin, Hän kuitenkin on kärsivällinen. Kun aikamme sitten temppuilemme ja vastustelemme, kyllästymme ja väsymme siihen joskus lopulta, niin annamme Hänen sitten vasta vaikuttaa meissä. Alistumme sitten vasta Hänelle, vasta sitten myönnämme että Hän on oikeassa ja emme itse ole. Miksi ei jo nyt - tänään?!

Mitä Sinä Jumala haluat? Mikä on Sinun periaate? Mikä on Sinun tahtosi? Mitä voin tehdä, miten voin olla otollisempi, miten voisin Sinua paremmin palvella, mihin tarvitset minua, mitä haluat puhua minulle, mitä haluat opettaa minulle, mitä tahdot minun ymmärtävän, mitä haluat minun - niin sen Sinä saat. Oi Jumala - tee se! Tee se! Ja kiitos että sinä teet sen! Halleluja! Sinua vain haluan palvella käsillä ja töillä, suulla ja sydämellä. Sinua vain rakas Luojani ja Messiaani Herra Jeesus.

Kysymys ei ole siitä mitä me haluamme, mitä olemme, vaan mitä Jumala tahtoo ja Mitä Hän on Sanonut ja mitä Hän edustaa. Meidän ainoa päämäärä on nöyrtyä Hänen Sanansa edessä. Hyväksyä sekin että Jumala käyttää monia palvelijoita Hänen suunaan ja viestinviejinään. Meillä ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin olla Hänelle kuuliaisia. Kaikki muu mikä ei ole kunnioittavaa ja pyhää - on tottelemattomuutta. Mutta Hän odottaa meidän kääntyvän Hänen puoleensa ja sitä vaan, että taivumme Hänen eteensä ja sanomme, tapahtukoon Sinun tahtosi, tee mitä ikinä Sinä tahdot, ihan mitä Sinä ikinä tahdotkaan, tee se minussa.

Suostun nöyryyteen, suostun kunnioittamaan Jumalan valintaa, oli se mikä oli. Muutan mieleni, en enää päätä minä, vaan Messias minussa ja minun mieleni yhtyy kokonansa Hänen Sanaansa, ja haluaa joka ikisen pisaran omaksua itsellensä suodattamatta. Ja mieleni on sitoutunut Jumalan Sanaan ja tahtoon. En anna enää mieleni olla villi, vaan muutan ajattelutapaani, ja annan Jumalan kouluttaa minua. Annan Hänen ohjata minua, puhua minulle, kehoittaa minua, nuhdella minua.. oi kuinka ihana onkaan Hän. Hän on niiiiiiin hyvä! HÄN on! Halleluja!

Tyhjennän itseni Jumalan edessä. Luovutan kaikki oikeudet Hänelle. Suostun Hänen ojennettavakseen. Uhraan oman haluamisen Hänelle. Luovutan Hänelle toiveeni, luovutan Hänelle elämäni, annan kaiken. Jumala - auta. Ota pois minusta tämä tyhjyys ja täytä minut itselläsi. Ota pois se kuorma, joka vastustaa Sinua. Annan itseni, luovutan itseni, minulla ei ole mitään itsessäni sellaista, mitä et voisi tehdä paremmaksi. En koskaan häviä mitään, et koskaan sinäkään, kun annat koko itsesi Hänelle. Aina saat Hänen läsnöoloaan, rauhaansa ja rakkauttansa kokea.

-- - - -- -- - ---- -- -- - -- -- -- -- -- -- - -- -- - --
1Kr 13:11. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli
sellainen mieli kuin lapsella, ja minä ajattelin kuin lapsi. Mutta
kun minusta tuli mies, jätin taakseni sen mikä kuuluu lapselle.
-- - - -- -- - ---- -- -- - -- -- -- -- -- -- - -- -- - --
Apt 26:14. Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.
-- - - -- -- - ---- -- -- - -- -- -- -- -- -- - -- -- - --

Raamattu2005 [ http://www.nettiseurakunta.net/2005/ ]

http://vuodatus.net/site/control/editblog?id=270013&start=140