Muutamia otteita kyseisestä kirjasta, jotka erityisesti vahvisti ja rohkaisi minua:

Jumalan joukkueessa on etu, jos pystyy madaltamaan itsensä, sen sijaan että korottaisi itseään. Korkeimpaan asemaan nostetaan ne, jotka ovat ihmisten silmissä vähäisimpiä, ja jotka tuovat Hänelle kaikkein tyhjimmän sydämen, saavat suurimman kunnian. Se on nollan arvo, ja se on yksi niistä salaisuuksista, jotka kohottavat meidät katselemaan elämää Jumalan näkökulmasta.

Jumala sijoittaa kunniansa mahdottomiin tapauksiin ja epätodennäköisiin ratkaisuihin, koska silloin kenellekään ei jää epäselväksi, että lopputulos on Jumalan aikaansaannos eikä ihmisen käsivarren. Hän kutsuu meidät mahdottomiin tehtäviin, jolloin kaikki kunniamaininnat suunnataan taivaallisiin. Monesti Jumala sijoittaa enemmän itseän sellaisiin ihmissiin ja tilanteisiin, joilla ei ole mitään annettavaa.

Vaikkei sinulla olisi mitään muuta kuin heikkoutta, kylvä se Jumalan maahan. Anna Hänelle ylistyksesi ja uskonsiemenesi, vaikka ne tuntuisivat kuinka vaatimattomilta tahansa. Jumala voi synnyttää ihmeen elämässäsi. Yksi hienoimpia mahdollisuuksia tuottaa kunniaa Jumalan nimelle on tilanne, jossa minä olen toivoton, avuton ja arvoton ilman Hänen ilmestymistään.

Kun annat elämäsi Jumalalle, silloin Hän alkaa elää sinun kauttasi. Jumala yrittää käyttää sinun tyhjyyttäsi voidakseen tuoda ilmi oman täyteytensä. Kun olosuhteet murtavat meitä, Jumalan valo, joka asuu meidän sisällämme, loistaa ihmisyytemme murtuneistä kohdista, niin että muut näkevät sen.

Vähemmän minua on yhtä kuin enemmän Jumalan elämää. Ja jos minua ei ole jäljellä enää mitään, silloin saan Hänet kokonaan.