Katso Minua, Minä parannan sinua. Olen kanssasi, Minä muistan sinua tytär. Älä pelkää Minua. Sallinko sinun elää yksin enää. Minun pitää tehdä sinut Minun kaltaiseksi. Olet vain kuullut Minun ääntäni. Siksi koska harjoitat Minun muotoni tunnustelua, saat koskettaa ja tuntea tieni. Olet opetuslapseni. Voin auttaa sinua. Tähän asti olet päässyt. Lohdutan sinua. Olen sinun voimasi. Elän sinussa. Muistelen sinun sanomiasi sanoja, jotka kiireessä kirjoitit ja kadotit ajatustesi kulun. Voi katso ja kuuntele Minua. Sinun murheesi muuttuu iloksi. Laita pois epäusko. Nekin murheet jotka sinut saa tuntemaan epäonnistumista, laita ne kevyetkin Minun jalkaini juureen. En tahdo sinun pukeutuvan murheisiin. Sinussa on Minun jälkeni. Ota Minut vastaan. Sinun mitasi täyttyi minussa. Olethan rakastanut Minua ja sanomaani alun alkaen, siksi koska Minä sinut kutsuin ja sinua rakastin ennenkuin näit, miten tie tulee sinun eteesi. Palvele Minua, sydän otollisena. Kaunis tyttäreni. Sydämeni aarre. Sallin sinun tuntea Minua ja elämäsi merkityksen perusteellisemmin. Vaikutan sinussa ja kauttasi. Ole rohkea, älä pety. Sanan täytyy tehdä sinussa työtäni. Minun haluni on auttaa, tukea sinua, muuttumaan. Sinussa on työtä. Minun seurakunnassani on työtä. Minun sanani julistamisessa on paljon puutteita. Kaikki odottaa aikaansa ja valitsijaansa. Minun opetuslapseni eivät raaski ohjata lampaita paimenensa tykö, vaan vetäytyvät omiin kammioihinsa, sulkeutuat luukkuihinsa, ja ovat välinpitämättömiä. Turhaantuneita sydämiltään. Minun seurakuntani murehduttaa Minua. Suunnittelisin uusia päämääriä ja muotoja, Minun kansani ei valvo ja odota. He jotka kuulevat ja vastaavat, niin heitä on piskuinen joukko. Heihin ei voima joka on maailmassa pure. Heitä ei mikään tässä maailmassa heitä. Puhun sinulle tyttäreni, Minun lapseni. mansikka-ahoni herää. Luovu toteutumattomista unelmista, jotka eivät ole Minun tahtoisia. Valitsin sinut. Sinä olet Minun. Katso Minua. Tahdotko seurata Minua? Puhdistan sinua. Lähde seuraamaan Minua. Tiedän miten menettelisit ilman Minua. Et voi koskaan tehdä ja toteuttaa Minun tahtoani, jot et kulje Minun johdattamaani tietä. Sinun valitsijamiehesi, on .. Suomi ajautuu taloudelliseen sekasortoon, sen tähden että Minun Sanani .. Pikkuinen harvalukuinen kansa kuuntelee Minua. Tuntuuko sinulta vaikealta muuntaa Sanani.. Vielä vähän Minä puhun. Lepää Minussa, varjelijasi ei torku. Muista Minua. Sanoohan Sana että Minä täytän sinun haluamisesi runsaasti. Minun vanhurskaani ei ole mistään kärsivä, Minä mielistyn sellaiseen asenteeseen, joka minun palvelijassani on ..Sinun ei tarvitse odottaa liikoja. Minun ei tarvitse sinulle kaikkea ilmoittaa. Sinussahan on toivo. Minun rauhani. Minä siunaan sinua. Ole rohkea. Sinun tähtesi Minä .. Älä pelkää mitään, mitä eteesi tulee. Käy rohkeasti eteenpäin. Peruuttamatta missään. Miksi pelkäät Minua. Minä päästän sinut peloistasi. Minä puran sinun vastustuksesi tornit, ohiajan niiden ylitse. Kokeile, kestätkö Minun lahjani. Sallitko Minun koetella, sinut. Vai kuunteletko sinä ensin sitä ääntä, mikä sinussa asettaa kaiken perustuksiani vastaan. Anna Minun ääneni ohjata sinua. Minun ei tarvitse sinulle puhua, mutta muista, sinun täytyy tehdä parannus. Et voi elää tykönäni, jos et sovi asioita. Käy lähelleni sydän avoimena. Lähteeni ääressä sinut ravitaan. Lahjani sinussa virittyy. Pukeudu Minuun. Luotuni. rakas lapseni. Älä pelkää Minua. Minä tunnen sinut. Kaunis lapseni. Valitsin sinut itse. Olet tottelevainen, Minun sanaani kohtaan. Tahdotko olla seuraajani. Haluatko auttaa Minua, saamaan työnäkyni täytetyksi? Puhdistan sinua. Rukoile Minua, niin Minä vastaan sinulle. Muista Minua. Runsaat ovat Minun sanani. Suola joka leviää maahan ja on ylen virtaava, kuin meri. Riemuitse maa, lätäköt laajenee ja kastaa tämän maa. Valkeus saapuu. Kristuksen hallintavalta saapuu. Iloitse maa, ja kaikki sen kenraalit, myöhäinen hetki saapuu ja totuus sen edessä. Pukeudu maa, surun vaippaan, iloitse seurakunta, Kristuksen ruumis, kaunis Morsio, iloitse, pelastus saapuu. Ja maa jää kauas. Pidot alkavat. Karitsan hääjuhlat, jota vieraat ovat odottaneeet. Suuren sovinnon päivä. Lepää työmies, poikasi on ansainnut levon työstään. Sellainen on Karitsa, arvollinen saamaan kunnian. Kuoleman ota kukistuu. Kaikki sanat mitkä peto on väärentänyt, ne tuhoutuvat, Katso uusiksi tekee Herra maan, muotoilee sen ylen kauniiksi, kuin suuren.. Taiten Herra Sanassaan toteuttaa omaa tahtoaan. Hän sanoo, elää. Kaikkivaltiaan Sanalla kaikki luotiin ja luodaan taas uudestaan. Aivan kuin alussa, niin on tapahtuva tulevina aikoina. Herra majesteetti, lue minut uudestaan. Pukeudu Minuun.

Nouse Minun kansani, nouse Minun kansani! Rakkauteeni. Pyydän kaikkia astumaan Minun eteeni, lähtemään.. tehdä parannus. Puhdistautua. Kuunnella Minua ja keskustella Paimenen sanoja. Herra eheyttää ja kaitsee omia lampaitaan. Hän rakastaa kuunnella päivien.. Lohdutan kaikkia Minun omia lampaitani. Valmistan kaikkia Minun taidollisuuteeni. Lähtekää te minun pikkuiseni, voittamaan. Kuuliaisuutta Minä edellytän teiltä. Herran omat sotaurhot, päästäkää itsenne siteistä. Rakastakaa toisianne. Lohduttakaa toisianne. Parantakaa Minun nimessäni, parantakaa, puhdistakaa lähteenne. Vuotakaa, minä lähetän.. Rakkaus pyhittää. Vuoden päästä sinä rakastettuni lähdet tästä meren ääreen. Valkeus koittaa. Puhdistan sinua, minun Hääkansani. Loista! Tiedätkö sinä Minun lapseni, kuinka oletkaan kaunis. Varjelen sinua. Minä rakastan sinua. Hyödynnän sinun muistojasi. Rakas tyttäreni, älä mene pois, vaan pysähdy kuuntelemaan Minua. Valkaisen sinua, olet opetuslapseni. Rukoile Minua ystävättäreni. Minä suojelen sinua. Tuon puolustajan sinulle. Herra mielistyy sinuun. Kuuntele. Tuon sellaisen voiman eteesi, minkä tiedät olevan Minusta lähtöisin. Minä kuoletan sinussa lihan teot. Ruokin sinua. Minun lähtökohtani ovat suurenmoiset. Lapseni, rakastan sinua. Minä lähetän sinut kaukomaille. Työni päämäärä on luoda sinut kaltaisekseni. Parantaa sinua. Minä arvostan sinua, olet ihmetekoni ja tehnyt ratkaisun Minun puoleeni. Minä käytän sinua. Ohjaan sinua, kaunis lapseni. Minä rakastan sinua. Kyynelten kautta Minun kansani pyyhkii syntirikoksensa pois. Luon katseeni sydämen asti. Lahjoitan balsamia, Jumalallista voimaa ylhäältä. Täytän astiat Minua ääriin.. Lähde pois työmies, kauas, luon uutta sinussa. Pukeudu luotuni, Minun luotuni. Tule Pyhä Henki, tule Jeesuksen kristuksen kunniassa. Muuta kuolemasi kautta lähteiden maa, muuta puut, luo uutta. Suojele maata ja viljaa. Runsaudellasi pyydän, täytä maa, ojenna kätesi, Mestari ja pyyhkäise Suomen läpi, ja anna sadonkorjuuaika. Lähetä tämän maan ylle sinun kuurosi, poista tästä maasta teennäinen kirjain. Luo kansallesi yhtenäinen sydän. Mikä noudattaa sinun tahtoasi. Luo minun kansalleni paikka sinun lähettyvilläsi, jossa puhut heille, mitä sinä tahdot. Kaunista Suomen viljakedot, työmiehiä lähetä. Suomen armotalousajan luonti. Tiedätkä Miksi sinä olet minun öljytty? Miksi elät tykönäni? Miksi rakastat Minun näin paljon? Luin sinun katseestasi ruokani ja elämäni ihanuuden. Minä opetan sinua ja rakastan sinua. Luon sinussa uutta. Minä päästän sinut, Minun voimaani. Minun kansani, muistuttaa Minua aroista. Lehtipuun lähellä on Minun luomis työni. Käyn sisimpään tutkimaan. Kieloni, huomaa Minut ja tarkkaa Minun ääneni. Minä lasken sinun yllesi Minun viittani, olen kaiken aikaa sinun lähelläsi. Rukoilen sinun puolestasi. Hiljaisuutesi on osa Minun suunnitelmaa. Minä käytän sinua.