Siellä opetetetaan että kymmenykset on maksettava, jos ei maksa joutuu vaikeuksiin. Mutta minä itse esitän vastaavasti kysymyksen! Miksi he eivät saman tien noudata koko TOORAA? Sillä tämä käsky kuuluu niille, jotka ovat Toora-uskovaisia. Ei niille, jotka elävät pelkästään Uuden testamentin noudattajina - sellaisia he ovat.

Sellaisella joka ei ole messiaaninen ja Toora-uskollinen, sellaisen ei tule maksaa mitään kymmenyksiä. Mutta kuka tahansa saa antaa vaikka mitä, kunhan antaa sen sydämestään, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti. Kymmenykset kuuluu Israelilaisten maksaa, Israeliin, ja Jisraelin jälleenrakennustyöhön. Ei muuhun! Kymmenykset kuuluu aina Israelille, siis varsinkin juutalaisille! Kymmenykset tulee antaa siis Jahweh´lle ja Hänen kansansa seurakuntaan Israeliin. Tämä on ainoa absoluuttinen totuus.

Jos joku seurakunta opettaa uskovaisia maksamaan kymmenykset, niiden jotka eivät ole messiaaniseen juutalaisuuteen tai Israelilaisuuteen kääntyneitä, on kyse silloin keinottelusta. Koska jos oetetaan jotain ja jotain ei oteta, niin silloin on valikointi on väärä. Jos valikointi on sellaista, joka hyödyttää jollakin tavalla omaa etua, ja jossa jotain jätetään pois, ja jotain otetaan, niin se on väärää. Jos elät messiaanisesti, niin maksa silloin kymmenykset, mutta anna ne YHWH´n omaisuuskansan hyväksi, sen jälleen rakentamiseksi, sen lampaiden yhteenkokoamiseksi. Sitä varten on nämä asiat. Kymmenys on paras osa tuloista. Anna paras osa Hänen kansansa hyväksi.

Anna se Hänelle. Anna vasta sitten muualle. Älä vaadi keneltäkään sellaista, jota Hän ei vaadi. Älä ota sellaista vastaan, joka tulee pakosta, ja joka ei tule oikeasta kutsusta, tai kutsumuksesta tai sydämestä. Koska silloin vihollinen riistää sen. Joka paikassa! Kymmenykset annetaan Israeliin. Muu osa käytetään kaikkeen muuhun YHWH´n valtakunnan työhön. Jos sydämesi ensiauttamisen sijalla ei ole Jisrael, niin asiat ovat väärässä järjestyksessä. Jos tukemisesi Israelia kohtaan on omien halujen ja tavoitteiden pyrkimys, niin motiivisi on väärä. Keskity suomen evankelioimiseen, ennenkuin satutat Hänen kansaansa, ennenkuin riistät Häneltä, jolle kuuluu hopeat ja kullat ja kaikki jalokivet.

…muuttuu sanomaksi…

Ne jotka uskovat seurakunnan korvanneen Jisraelin ja 12 apostolin astuneen 12 Jisraelin sukukunnan sijaan, he eivät käsitä mitä tämä Hänen Sanansa todella sanoo ja mitä se tarkoittaa. Heidän ei tule Hänen nimessänsä tehdä enempää rikosta, kuin mitä he ovat tehneet jo Hänen Sanaansa kohtaan - kuin että he kääntyvät ja tulevat Hänen tykönsä, kuin orjina, kuin masentuneet, kuin väsyneet. Ja antavat kaikki Hänelle. He käyttävät talenttinsa väärin. He eivät siemennä sitä, vaan he levittävät sitä ympäriinsä, niitten vain vähän. Mutta jos he kätkisivät sen oikeaan maahan, se juurtuisi sinne, ja kohaisi korkeammalle kuin mikään muu kasvi tai taimi, joka on olemassa.

Siksi Jisraelin kansankin tulee tietää tämä asia. Koska sen vaiheet käyvät tukalaksi. Samalla tulee suuri hedelmättömyys seurakuntiin. Mutta ne jotka eivät poikkea nautintoihin ja niiden orjuuksiin, he pysyvät hedelmällisinä. Vaikka koittaakin aika, jolloin lehmien utareet paisuvat maidosta, ne eivät kykene tuomaan sitä esille. Puuttuu oikeat lypsäjät. Minun kansani, heimoni on ne joilla on kyky, taito, viisaus ja ymmärrys. Sillä ne, jotka uskovan koko Minun Sanani, heillä on kaikki se tieto, joka tarvitaan, että voidaan ottaa vastuu seurakunnista maan päällä.

Kun ne taitamattomat lypsävät Minun lehmiäni, niin niiden lehmien utareet tulehtuu ja niiden rinnat paisivat ja turpoavat. Mutta mitään maidonnäköistä he eivät saa aikaiseksi. Heissä on jumalisuuden ulkomuoto, ja ne sanat, mutta heissä ei ole suojaa, ja vastustuskykyä, joilla he suojaavat itsensä ja sen mitä he lypsävät. Heissä ei elä maitohappbakteeri, vaan solymyrkky.

Heidän otsissaan on lohikäärmeen neulanen, mutta ei Minun sanani. Eikä Minun Sanani tuota heissä kokonaisviljaa, vaan siinä on mukana myös suolavehnää, joka syö Minun Sanani. Eikä silloin Minun Sanani voikaan asua ja kestää heissä. Se on kuin juusto joka kuoritaan pois, se on vain kuorrute.

Kuinka ohut onkaan heidän sanansa säde, kuin ohut lanka on heidän ja Minun välissä. Kuinka silloinkaan he eivät ymmärrä, vaikka heitä opetetaan silmästä silmään, vaikka heitä ohjataan kädestä käteen, ja vaikka heitä kuullaan ja autetaan kaikin mahdollisin keinoin. Ei - eivät he voi silloin puhua mitään, eivätkö he silloin voi tehdä mitään, koska he eivät ole siitä vastuussa, koska ne eivät ole Minusta, vaan ne ovat maailmasta.

Jos vain joku tahtoo kuulla Minun Sanani, hän on tekevä samoja tekoja kuin Minä (Hän) tekee. Hän tekee juuri tarkalleen niitä samoja asioita. Koska Minussa vaikuttava Henki on myös oleva hänessä, joka kulkee kanssani samassa linjassa. Hänen jaloissaan on Minun anturini, ja hänen kädessään on Minulta kompassi. Hänen suojuksensa on valettu hänen yllensä. Hän on todellinen torni, joka voi kestää edessäni, ja kelpaa Minun eteeni ja olemaan kaikessa uskollinen.

Kuinka paljon ne tahtovatkaan Minun, jotka puhuvat Minusta pilkaten vääriä asioita? Osoitanko Minä heille silloin sen, vai tuleeko joku kansastani sen osoittamaan? Kuunnelkaa Häntä, jonka Minä osoitan. Kysykää Häneltä. Ottakaa vastaan se, mitä Hän tuo teille, koska hän ei anna omastaan, vaan Taivaalliselta Isältä. Jos te tahdotte koko elämännen antaa Minulle, te tulette silloin puhumaan Minulle, ja te voitte silloin luottaa Minuun. Mutta teidän tulee riisua itseisjärkenne.

Teidän ei tule silloin ajatella omia hyödykkeitänne. Teidän ei tule kertoa saavutuksistanne. Kuinka paljon Minä haluankaan antaa teille tietoa, viisautta ja armoani. Mutta kenelle Minä annan niitä? Kuka on Minun mukaiseni palvelija, kenelle voin antaa minun ymmärrykseni? Kuka suostuu jakamaan Minun kultani, Minun suolani, Minun päällystöni Sanat, Minun jaksamiseni? Kuka antaa sille luvan? Jokainen sellainen joka tekee Minun tahtoni, hän ei etsi sitä mikä on hänen omaansa, vaan hän etsii naapurinsa omaa. Hän etsii oman huoneensa omaa. Hän ei etsi oman pesänsä omaa. Vaan kokoaa ja löytää.

Elämä Minussa, on parempi kuin kuoleminen sinussa. Sillä kun kuolet, niin et tiedä oletko sinä elävä vai et. Mutta kun Minä herätän sinut, silloin sinä elät. Silloin sinä tiedät että Minä elän kanssasi, ja sinä Minussa lapseni. Ja vaikka sinä pelkäät Minua, et Minua kunnioitaaksesi, vaan siksi koska et tunne Minua, niin silloinkin olen elävä Sinussa, ja sinä olet Minussa.