Yhä uudestaan vaan löydän todisteita Sanasta, jotka todistavat että nämä ovat erinäisiä persoonia, jotka ovat kuitenkin yhtä. Ja näin uskon, ellei Jumala toisin näytä asioita. Ja Hän kyllä sen tekee ja Hän sen osoittaa, mikäli se on Hänen tahtonsa ja se on totta. Jos Jeshua olisi sama persoona kuin Isä Jumala, niin on aivan sama rukoileeko Isää suoraan vai Jeshuaa Isän kautta. Aabraham uhrasi Iisakkinsa, kunnes Jumala keskeytti sen. Aabraham ei uhrannut itseään, vaan poikansa. Näin teki Isä Jumalan myös oman Poikansa kohdalla. Ja Jumalan Henki on myös eri persoona. Sanotaan Sanassa mielestäni kaikki todella selvästi kyllä. Kun he ovat eri persoonia, ei tule mitään sotkuja päässä tulkita näitä asioita. Se on niin yksinkertaista.
     Ei ole olemassa kolmea Jumalaa, vaan yksi jossa on kolme persoonaa. Ei Jumala ole kuten ihminen, rakennettu ihmismallin mukaan. Se on niin selkää vaan. On turhaa verrata ihmistä ja Jumalaa toisiinsa, ja ottaa ihmisestä mallia siitä millainen Jumala on. Se on mielestäni aivan väärin. Ihminen on toki kolminainen. Jumala on kolminainen. Mutta se ei tarkoita että kun ihminen on tällainen, että Jumala olisi samanlainen.  Ei Jumala ole tarkoittanut että Hän tekisi ihmisestä Hän kaltaisensa kolmipersoonaisen hahmon. Se on mahdotonta yksinkertaisesti. Sillä Jumalan Henki ei ole sidottu Isä Jumalan persoonaan, joka aina on Valtaistuimella, eikä koskaan poistu sieltä. Samoin Jeshua ei ole sidottu fyysisesti Häneen, vaan voi liikkua vapaasti Taivaan ja maan välillä.
     Isä on aina Valtaistuimella kaikkeinpyhimmässä, Hänen Henkensä on sitten kaikkialla, ja Jumalan Poika on missä Hän onkin. Taivaassa vaan ei ole tarpeen kommunikoida sanoi, vaan siellä luetaan ajatukset. Siis Isä Jumala, Poika Jumala ja Jumalan Henki ovat erottamattomasti samaa mieltä ja samassa Hengessä, heillä on sama identiteetti. Jumalan Sana kyllä todellakin osoittaa että m. Pyhä Henki on persoona. Ei siinä ole loogista järkeä, että kun Isä lähettää Poikansa tai Henkensä maan päälle ja että kuitenkin siitä huolimatta se ei olisi niin. Jumala on selkeästi eroteltuna Raamatussa Jeshuasta ja Jumalan Henki samoin. Näin se vain on ja amen!
     Toki He eivät olen samanvertaisia. Isä on kaikkivaltias, ja Poika on Hänelle alamainen. Jeshua ja Pyhä Henki toteuttavat Jumalan tahtoa. Raamattu sanoo, että ei Taivaan enkelit ja ei edes Poika tiedä ajoista, vaan Isä tietää kaiken. Tässäkin aivan selkeästi mainitaan että Isä ja Poika ovat eri persoonia. Isä voi salata jotain Pojalta, koska Jeshua ei tiedä milloin valittujen luku täyttyy. Paavali kirjoittaa että Jeshua ja Pyhä Henki rukoilevat aina Isää.

    1 Kor. 15:27-28 sillä "kaiken Hän on alistanut Hänen jalkojensa alle". Mutta kun Hän sanoo että "kaikki on alistettu", on selvää että tähän ei sisälly se joka on alistanut kaiken Hänen valtaansa. Kun siis kaikki on alistettu Hänen valtaansa, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan joka on alistanut Hänen valtaansa kaiken, jotta Jumala olisi kaikki kaikessa.

     Kaikki valta on siis annettu, ensinnäkin väliaikaisesti kuten Paavali yllä toteaa, eli valta tulee palautumaan takaisin Isä Jumalalle. Toisaalta nykyhetkelläkin Jeshua rukoilee Isä Jumalaa -- eli kaikki valta on tälläkin hetkellä Isä Jumalalla. Jeshuan valta on välillistä, ja perustuu tuohon että Isä Jumala on päättänyt (sovitustyön ansiosta) kuunnella ainoastaan Jeshuan kautta (tai nimessä) tulevia rukouksia. Paavalin opetusten mukaan vain yksi näistä persoonista (Isä) on kaikkivaltias Jumala, joka on väliaikaisesti antanut kaiken vallan Pojalle (Messiaalle), ja tulee aikojen lopussa ottamaan tuon vallan takaisin itselleen.

     Room. 8:26-27 Samoin myös Henki osallistuu tukemaan meidän heikkouksiamme. Me emme nimittäin tiedä mitä rukoilisimme niinkuin pitäisi, mutta Henki itse esirukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta Hän joka tutkii sydämet tietää mikä Hengen mieli on, sillä tämä rukoilee Jumalan [tahdon] mukaisesti pyhien puolesta.

     Tuon perusteella tunnustan että Pyhä Henki on persoona, koska hän "rukoilee". Rukoileminen on itsenäistä älyä ja tahtoa osoittavaa toimintaa, joten Pyhällä Hengellä täytyy olla itsenäinen äly ja tahto -- siis "persoona". Kuitenkin Pyhä Henki on kaikessa alamainen ja kuuliainen Isä Jumalan tahdolle, samalla tavoin kuin Jeshua. Jeshua ja Pyhä Henki ovat kaikessa Isä Jumalan tahdolle alamaisia -- jonka osoittaa sekin, että Jeshua ja Pyhä Henki "rukoilevat" Isä Jumalaa. Isä Jumala ei rukoile ketään -- ketä Hän muka rukoilisi, kun on itse korkein Kaikkivaltias? Paavalin teologiassa Isä Jumala istuu valtaistuimella, ja sekä Pyhä Henki että Jeshua rukoilevat Isä Jumalaa. Isä Jumala on Raamatussa ainoa korkein kaikkivaltias:

     Room. 8:34 Messias on se joka on kuollut, ja on vieläpä herätetty henkiinkin, joka myös on Jumalan oikealla puolella, ja joka esirukoilee meidän puolestamme.

  • Pyhä Henki ja Jeshua toteuttavat kaikessa Isä Jumalan tahtoa
  • Pyhä Henki ja Jeshua rukoilevat Isä Jumalaa (vielä taivaassakin) -- Isä Jumala ei rukoile ketään, koska Hänellä ei ole ketään suurempaa jota voisi rukoilla.
  • Isä Jumala on antanut vallan Jeshualle -- Isä Jumalalla siis oli valta aikaisemmin kuin Jeshualla
  • Isä Jumala tulee aikojen lopussa ottamaan valtansa takaisin itselleen -- Isä Jumalan valta siis jatkuu kauemmas ikuisuuteen kuin Jeshuan valta.
     Molemmissa tapauksissa päätöksen vallan siirtämisestä tekee Isä Jumala yksin -- Hän on ainoa, jolla on todellista valtaa kaikkiin muihin, ja se valta mitä muilla on, on olemassa vain Hänen sallimuksestaan ja Hänen sallimissaan rajoissa. Miksi Vanhassa Liitossa ei tuotu selkeästi esille Jumaluuden kolmea persoonaa? Siksi että silloin ei ollut välimiestä Messiasta ihmisen ja Jumalan välillä. Siihen aikaan välillinen oli polttouhri, joka uhrattiin Jumalalle temppelissä. Ja aikojen lopulla "sanotaan", Jeshua asettuu jälleen siihen asemaan kuin Hän oli aikoinaan. Eli Hän ei enää ole Liiton välimies, koska enää sitten ei tarvita välimiestä Taivaassa ihmisen ja Jumalan välissä. Tämän tähden tulee myös Uutta Liittoakin tutkia Sanasta.
     Jumala on kuka Hän on. Häntä emme voi muuttaa kolmeksi tai yhdeksi. Hän on se joka Hän on. Minulle Hän on kolminainen (ei mysteeri), ja en voi Häntä muuttaa yhdeksi. Hän on sellainen kuin Hän on. Toki joku voi tehdä Hänestä sellaisen kuin haluaa. Yhden tai kolminaisen. Luen Raamatusta aivan loogisen selvästi että Jumala on kolminainen. Vaikka ihminen on Jumalan kuvaksi tai kaltaiseksi luotu, se ei tarkoita että Jumala olisi sellainen kuin on ihminen rakennelmaltaan. Sellainen teoria täytyy pois heittää. Jumala sanoi alussa, että nyt kun ihminen tietää asiat, niin hän on aivan kuten Jumala.

     Sananlaskut 8: Kun Hän [Isä Jumala] taivaat valmisti, olin Minä [Poika Jumalan] siinä, kun Hän [Isä Jumala] veti piirin syvyyden pinnalle,kun Hän [Isä Jumala teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,kun Hän [Isä Jumala] merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi Hänen käskynsä yli, kun Hän [Isä Jumalavahvisti maan perustukset,silloin Minä [Poika JumalanHänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin Hänen [Isä Jumalan] edessänsä kaikin ajoin; leikitsin Hänen [Isä Jumalan] maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

     Toki Isä Jumala on ylin, pää. Messias on Jumalan Poika ja alamainen Isälle, joka ei tiedä aikoja, jotka  Isä Jumala tietää, ja Jumalan Henki on alamainen Isälle Jumalalle, ja Hänkään ei tiedä aikoja ja hetkiä, jotka on vain Isä Jumalan tiedossa. Ja Isä ja Poika rukoilee Isää. Eikä isä rukoile itseään. Tämän perusteella on loogista, että Jumala on kolminainen (ei kolme itsenäistä jumalaa, vaan kolmipersoonainen yksi Jumala = symbioosi). Ihminen on Jumalan kaltainen kuva. Mutta se ei tarkoita että Jumala on sellainen olemukselta kuin ihminen. Tai että Jumalan rakennelma on samankaltainen.

     1 Moos 3:5. Jumala tietää, että sinä päivänä kun te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat, ja< te tulette Jumalan kaltaisiksi, tietäen hyvän ja pahan.

     Jos haluaa opettaa siten että Jumala ei ole kolminainen, on leikattava pois Raamatusta monia otteita ja jakeita, jotka tukee sitä tosiasiaa. Niitä ei voi selittää tyhjentävästi. Ne on absoluuttisen tosia asioita. Ja Raamatun asioita ei tule kumota tai niille esittää korvausteologiaa. Ne on otettava vastaan sellaisenaan. Ei ole olemassa siis Jumalan Poikaa, joka olisi erillinen persoona tai Jumalan henkeä, joka olisi erillinen persoona. Mutta Jumalan Sana selkeästi kertoo, että on olemassa kolme eri persoonaa. Ja nämä on yhtä, mutta he ovat eriarvoisessa asemassa. Tosin Poika Jeshua on nyt koroitettu hallitsijaksi. Mutta aikojen lopulla Hänetkin taas alistetaan Jumalan tahdosta [tarkoittanee viimeisen tuomion jälkeen]. Jos minun olisi revittävä se usko pois että ei olisi olemassa kuin yksi Jumalan persoona, niin koko Raamattuni saisi saman tien repiä rikki. Sillä minun ymmärrykseni sellainen ei ole mahdollista.
     Kirjaimen pilkun viilaus ei tässä nyt voi antaa vastausta, eikä teologia tai tiede. On tässäkin kohdassa luettava koko Raamattua, eikä yhtä merkkiä. Ennenkaikkea on tunnettava Jumala Isänä, Messias Jeshua Isän ja minun välikätenä ja sovittajana, sekä Pyhä Henki kaiken yhdistäjänä, jolla on myös tahto ja mieli. Tämä on niin yksinkertaista sisäistää ja käsittää. Eikä se ole luterilaista tai pakanallista oppia. Se on niin selkeää, kun Raamattua lukee, se vain on niin. Athanioksen oppi taas sitten on väärä, sillä nämä Jumalan persoonat eivät ole tasa-arvoisia kuten hänen teoria on. He ovat eriarvoisia ja asemassa. Siitä syystä on aina järjestys se, että Messiaan kautta ja Jeshuan nimessä vain tullaan Isän eteen. Korkeimman eteen tulla alemman kautta.
    Voisin tässä tuoda erään esimerkin esille. Äidin tai isän suhde pikkulapseen. Pikkulapsi on täysin riippuvainen erillinen persoona isästä tai äidistä. Hänellä on oma mieli ja tunteet. Mutta hän on täysin riippuvainen ja alamainen vanhemmista. Hän matkii vanhempia, hän edustaa heitä, hänellä on sama nimi, hän näyttää heiltä jne... mutta hänellä on oma persoona. Näin kestää siihen asti, kun viattomuus turmeltuu. Tälläinen viattomuuden tila oli myös Evalla ja Kainilla Paratiisissa ennen syntiinlankeemusta. Syntiinlankeaminen tapahtui ilmeisesti siitä syystäkin, koska nämä olivat uteliaita, eivätkä tienneet kaikkea kuten Jumalan tietää ja se huokutteli heitä.
    Jumalan Poika Jeshua on samalla tavalla Isästä riippuvainen. Erillinen persoona, viaton, alamainen ja edustaa Häntä. Hänellä ei ole pikkulapsen synninmieltä, kapinaa ja vääriä taipumuksia, mitkä on synnin seurausta. Sillä Messias ei elänyt synnin alennustilassa, vaan Hän oli kuin toinen Adam maailmassa. Hänellä oli ensimmäiseen Adamiin verrattuna tieto siitä että millainen Hänen Jumala on, jota Hän on myös (ja Hän ei ollut tiedon perusteella houkutuksille altis). Hän tiesi menneet ja tulleet ajassakin, pituudet ja syvyydet Jumalan Hengen kautta. Jumalan Henki on ainoa informaatiokanava Jumalan ja ihmisen välillä (myös Jeshuan maan päällä), eli muistuttaa virtaa. Siitä esimerkkinä internet; ei pääse internettiin ilman virtaa, virta ohjaa ihmisen välittömästi Jumalan tykö, tosin siinä että se yhdistyy pääoperaattorille, tarvitaan joku välittäjä, jonka kanssa on tehty sopimus.
     Messiaan Jeshuan kautta myös meistä uskovista tulee Jumalan tyttäriä ja poikia. Osallisia Messiasta, joka on meidän veljemme ja lunastajamme. Hän on ylimmäinen veljemme, Jumalan ainutsyntyinen lihassa ja hengessä. Hän on syntynyt Isästä Jumalasta suoraan, eikä Hän ole luotu. Me olemme syntyneet Isän tahdosta ihmisen kautta lihassa, mutta vasta uudestisyntymässä tulleet Isän lapsiksi sekä Jeshuan veljiksi ja sisariksi Jumalan Hengen synnyttämänä. Kaikki joissa on Jumalan Henki, ovat Jumalan tyttäriä ja poikia, eli kuninkaallisia Messiaassa ja myös pyhää papistoa Hänessä.
     Kuten Aabraham uhrasi Iisakin alttarilla (Jumala keskeytti sen), tuli Isän uhrata Poikansa Jeshuassa. Kun iisak meni vuorelle ja hänet sidottiin alttarille. Niin hän alistui siihen täysin. Hän oli vapaaehtoinen ja viaton. Näin myös Jumalan Karitsa oli viaton Jumalan sovitusuhri, joka oli aivan oma persoonansa. Kaiken mahdolllisti Jumalan Henki. Ilman Jumalan Henkeä ei ole elämää ja uhria, eikä yhteytttä Jeshuan kautta Isän tykö. Raamtusta voidaan löytää lukemattomia kohtia, joissa puhutaan Jumalan Hengestä, Jumalan Pojasta ja itse Jumalasta. Näiden tosiasioiden valossa on selvääkin selvempää, että Jumala on kolminainen.
     Jos ei Jumalan olemusta käsitä kokonaan, Häntä ei voi omaksua täysin sellaisenaan, joku alue jää vajaaksi. Ja se on yleensä Hengen tunteminen ja Hengen uudistava vaikutus sielussa, mielessä ja sydämessä. Yleensä silloin ylistys, palvonta ja manifestaatiot jäävät kokematta, sillä ei uskota Pyhän Hengen olevan persoona, joka aikaansaa asioita. Monet palvontalaulut, ovat kohdistettu Pyhälle Hengelle. Jos Häneen ei kohdisteta mitään, saa elää rutikuivassa maassa. Jos Häntä ei pidä minään muuna kuin voimana, saa elää etäällä Jumalan sydämestä.
     Jos joku väittää että on vain yksi Jumalan persoona. Se henkilö saa selittää sitten muutaman Raamatunkohdan. Raamatussa puhutaan Isästä ja Pojasta. Isä ei ole Poika ja Poika ei ole Isä. Poika ei uhrannut Isää ristillä, vaan Isä uhrasi Poikansa. Poika ei lähettänyt Isää maailmaan, vaan Isä lähetti Hänet. Poika ja Isä ovat eri persoonia monen eri Raamatun kohdan perusteella. Ilmestyskirjassa kuvataan Valtaistuimella istuja, joka on ihmeellinen, ja Hänen vieressään istuu oikealla puolella Jumalan Poika Messias Kuningas. Raamattu todellakin erittelee Heidät. Jumala on Henki. Mutta kun sanotaan että Jumalan Henki liikkuu tai on maan päällä, se ei ole kirjoitettu, että Jumala [joka on Henki] on maan päällä. Vaan Hänen Henkensä on maan päällä. Jumala ei ole meissä, vaan Hänen Henkensä on meissä. Aivan selkeästi Jumalassa on kolme persoonaa. Ja tunne Heidät. Itse Herra on sen opettanut ja selventänyt. Minua ei ole kasvatettu luterilaiseksi koskaan.
     Jumalalla on siis Poika ja Henki. Poika ja Henki on osa Jumalaa, aivan erilliset persoonat. Eivät itsenäiset, vaan yhteydessä aina ja iäti Jumalaan. Näin on tarkoitettu meidänkin olemaan. On minusta tietämättömyyttä tyrmätä nämä Raamatun tosiasiat, koska ne on niin selkeitä. Jumala ei asu minussa, vaan Hänen elävä Henkensä, jolla on tahto. Pyhä Henki rukoilee ja neuvoo ja rohkaisee. Pyhä Henki opettaa. Persoona voi toimia täten. Kun Jumalan Henki asuu ihmisessä, minussa on yhteys Hänen kauttaan Messiaaseen ja Hänen kauttaan Isän Jumalan tykö. Pyhä Henki kommunikoi Isän ja minun kanssani, sillä Hän on persoona. Voima ei voi toimia siten. Raamattu puhuu, Jumalan täyteydestä, joku on täynnä Hänen Henkeään. Ei täynnä Jumalaa, vaan täynnä Hänen Henkeään. Ihmiset ovat sanan kirjoittaneet Pyhän Hengen innoituksessa. Tämäkin todistaa että Pyhä Henki on persoona.
     Oletko koskaan laulanut ylistyshymnejä? "Pyhä Henki, Jumalan Henki...tule ja kosketa...uudista..". Jos laulat niitä sydämestäsi, niin tiedät että Hän on todellinen persoona. Hän aina  laskee Jumalan läheisyyden vaipan ullesi. Hän aina vie sinut Jumalan esikartanoihin. Hän on suitsuke ja pilvi, joka ylistyksessä nostaa sinun uhrisi, sinut - Jumalan eteen. Jos et usko Pyhän Hengen persoonaan, et voi koskaan pyytää apua Häneltä, et koskaan tunne Häntä läheisesti. Et koskaan tiedä mikä on Hengen mieli. Olet aina etäinen Jumalalle. Et koskaan pääse esikartanoihin ja Isän eteen suitsutuksen pilvessä.
     Raamatussa myös Jeshua sanoo, että Isän tykö ei tulla kuin vain Hänen kauttansa. Siis Hänen kauttansa, välityksellään. Tämä kohta myös todistaa että Isä ja Poika ovat erilliset persoonat.  Oikotietä ei ole. Isän luo ei Vanhassa Liitossakaan ollut tulemista ilman uhria. Aina tarvittiin uhri. Ei ole muuta nimeä jossa pelastumme kuin Jeshua Messias, ja Hänen nimessään me sidomme ja päästämme, sekä kastatamme itsemme. Hän on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Ei voida kastaa itseämme Pyhä Hengen nimeen tai Isän nimeen. Me emme pelastu muuta kuin vain yhden nimen kautta, siihen sisältyy kaikki.

      Matt 10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
    
     Tässä Raamatun kohdassa sanotaan että Isänne Henki puhuu ja asuu meissä. Ei siis itse Isä, vaan Hänen Henkensä. Tämä kohta todistaa että Pyhä Henki on puhuva persoona.

     John 16:13 Mutta kun tämä totuuden Henki tulee, Hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen — sillä Hän ei puhu omasta aloitteestaan, vaan Hän puhuu vain mitä Hän kuulee, ja tulevat asiat Hän ilmoittaa teille.

     Edelleen tämäkin Raamatunkohta todistaa että Pyhä Henki on persoona. Hän ei puhu omiaan, vaan sitä mitä Hän kuulee Isältä Jumalalta. Hän siis johdattaa, kuulee, puhuu ja on kuuliainen, sekä alamainen Jumalalle, kuten Messiaskin.  

    
John 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä tulee vielä lähettämään Minun nimessäni, tämä opettaa teille kaiken, ja muistuttaa teitä kaikesta mitä Minä olen sanonut teille.
      Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

     Tämäkin kohta vakuuttaa että Pyhä Henki on oma persoonansa. Hän on Isän lähettämä, ja vieläpä Hän tulee Messiaan nimessä. Ja tämä Henki opettaa, puolustaa ja muistuttaa, mitä Herra on sanonut ja opettanut meille Herran Sanaa. Tässä kohdassa eritellään selkeästi kolme persoonaa. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tämä Henki muistuttaa, mitä Herra on puhunut. Isä lähettää Hänet. Ja Hän edustaa Messiasta.
Kun Jumala on Henki, niin mikäli joku väittää että ei ole olemassa erillistä Pyhää Henkeä, hän sitten tarkoittaa että Jumala tulee asumaan ihmiseen.  Eli Jumalan Henki ei tule silloin ihmiseen, vaan Jumala, joka on Henki. Näin ei Raamattu opeta.

     Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa Minua, niin hän noudattaa Minun sanaani, ja Minun Isäni rakastaa häntä, ja Me tulemme hänen luokseen ja teemme asuinsijan hänen luokseen.

     Huomaa että tässä lukee näin: ME TULEMME! Minun Isäni ja Minä [siinä on jo kaksi]. Mikä tässä enää voi olla kyseenlaista. Lapsikin tämän käsittää! Ei kukaan yksinäinen persoona sano että hänessä on kaksi tai kolme profiilia yhdessä. Jos minä tutustun johonkin ihmiseen, ja sanon, että menen kysymään luvan äidiltä. Ja menen seinän taakse, ja kysyn itseltäni luvan. Tai sanoisin että menen rukoilemaan äidiltä asioita. Ja sitten menen nurkkaan ja alan rukoilemaan että minä hellyn. Sanoisin että en tiedä aikoja ja määriä, mutta äitini tietää. Sitten menen seinän taakse, ja joku äiti olematon tietää ajat ja määrät. Kaikki olisikin lavastusta ja valetta. Voisko Jumala olla niin kiero mukamas?

     Luoja [Isä Jumala] hankki Minut [Jumalan Pojan] omakseen teidensä alussa, ennen tekojaan muinaisuudesta asti. Ikuisuudesta Minä [Jumalan Poika] olen asetettu olemaan, alusta asti, jo maan ikiajoista. Ennen kuin syvyyksiä oli, synnyin Minä [Jumalan Poika], ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin Minä [Jumalan Poika], kun Hän [Isä Jumala] ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

    Tässä Raamatunkohdassa mainitaan että Jumalan Poika Jeshua on alusta ollut Jumalan Poika. Ei vain silloin kun Hän syntyi maailmaan. Isä lähetti maailmaan ja uhrasi ainutsyntyisen Poikansa, joka joskus sai alkunsa jollakin tavalla Jumalasta. Hän siis syntyi alussa Jumalasta, Luojasta. Tässä myös selvenee, että Jeshua on alistettu ja Hänet on asetettu ylhäältä päin olemaan, jonkun auktoriteetin toimesta ja Hän on Isä Jumala. Kaikki on siis alkunsa saanut Jumalasta, niin on saanut Jumalan Poikakin. Ja he ovat yhtä, niinkuin lapsi ja imettäjä.

    Niin minä olin heti Hengessä, ja katso, taivaassa oli asetettuna valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja, ulkonäöltään jaspis- ja sardionkiven kaltainen, ja valtaistuimen ympärillä oli sateenkaari, ulkonäöltään smaragdin kaltainen "Pyhä, pyhä, pyhä on Luoja, Kaikkivaltias Jumala, joka oli ja joka on ja joka tulee olemaan!"Ja kun ne olennot antavat kunnian ja kunnioituksen ja kiitoksen valtaistuimella istujalle, joka elää ikuisuudesta ikuisuuteen, niin ne 24 vanhinta kumartuvat valtaistuimella istujan eteen, ja kumartaen rukoilevat Häntä joka elää ikuisuudesta ikuisuuteen, ja heittävät seppeleensä valtaistuimen eteen, sanoen: "Sinä, meidän pyhä Herramme ja Jumalamme, olet arvollinen saamaan kunnian ja kunnioituksen ja voiman, sillä Sinä olet luonut kaiken, ja Sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ne on luotu."

     Sitten minä näin valtaistuimella istujan oikeassa kädessä kirjakäärön, johon oli kirjoitettu sekä sisäpuolelta että ulkopuolelta, ja joka oli suljettu seitsemällä sinetillä. Ja minä näin voimakkaan enkelin, joka kuulutti suurella äänellä: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan, ja murtamaan sen sinetit?" Eikä kukaan ylhäällä taivaassa, tai maan päällä, tai maan alla, voinut avata kirjaa tai katsoa siihen. Ja minä itkin suuresti sitä, että ketään ei havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa tai katsomaan siihen. Mutta yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke — katso, Leijona joka on Juudan sukukunnasta on voittanut, Daavidin juuriverso, avatakseen kirjan ja sen seitsemän sinettiä."

     Niin minä näin valtaistuimen ja niiden neljän olennon keskellä, ja vanhinten keskellä, Karitsan seisomassa aivan kuin se olisi teurastettu — sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat seitsemän Jumalan henkeä, jotka on lähetetty kaikkeen maailmaan. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella istujan oikeasta kädestä, ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja 24 vanhinta kumartuivat Karitsan eteen, ja heillä jokaisella oli kannel, sekä kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, ja he lauloivat uutta ylistyslaulua, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä Sinut on teurastettu, ja Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle, jokaisesta sukukunnasta ja kielestä ja kansasta ja kansallisuudesta, ja tehnyt heidät kuninkaiksi ja papeiksi meidän Jumalallemme, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."

     Tässä ilmestyskirjan kohdassa kuvataan Isä Jumala valtaistuimella. Hän antaa kirjakäärön Jumalan Karitsalle. Tässä mainitaan että Hän on teurastettu Isälle Jumalalle, ja siksi vain Hän on arvollinen avaamaan sen sinetit. Ei Isäkään, joka valtaistuimella istuu, voi sitä tehtävää tehdä. Valtaistuimella istuu siis Luoja, Jumalan Poika ei ole Luoja, vaan Luoja on Isä Jumala. Jumalan Poikaa ei ole luotu, Hän on syntynyt Jumalasta. Ja Hän on vain arvollinen ja todella osallinen Hänen jumaluudestaan kokonaan. Eikö tässäkin ole selvästi eriteltynä Isä ja Poika?
edit