Herra parantaa ~ odota Häntä ja pysy Hänen edessä ~ niin paranet


[ Sh'ma Yisrael - Hineh Lo Yanum (Psalm 121-4) ] suomeksi: Katso, hän, joka Israelia suojelee, ei torku eikä nuku. (Psalm 121-4)

( Tämä ylläoleva hymni on nettiradiosta äänitetty, stationripper- nimisellä ohjelmalla. Laatu on 128 bit, sen parempaa ei ole, huippulaatu olisi mahdollista saada 320 bittiä, mutta eivät lähetä niin korkea- laatuisina ulos miltään kanavilta. Mutta omasta mielestäni laatu on erittäin hyvä tasoinen, vaikka siinä ei olekaan kaikkia perspektiivejä ja kaikuja sisässään. ) [ http://www.stationripper.com/download.htm ]

- -- -- --- ---- - -- - --- --- ---- --- -- -- -- --- -- -- - -- - -- -- - -- -- --- ---- ---- --- -- -

20.04.2006 alk..

Olen varmaankin kuunnellut tätä jo tuhat kertaa läpi, ja se on aina yhtä kulumaton ja siihen ei turru kertakaikkiaan. Vaan koko aika se on aivan fantastiisesti vaikuttava. Siinä on todella huikea sovitus, aivan ihana, kuin Taivaallinen harmonia ja tuoksu. Siinä laulussa kaikki on todella täydellistä ja ihanaa. Tämä laulu saa aikaan taivasikävää ja rauhoittaa sielun ja mielen. Tämä hymni menee suoraan syvälle kaikkein sisimpään ja koskettaa. Jerusalemista kaikki alkaa ja kaikki lupaus täyttyy Taivaallisessa Jerusalemissa.

Tässä ajassa jo saamme olla yhteydessä taivaallisiin, musiikin, Jumalan Sanan, Jumalan Hengen ja Jeshuan Messiaan evankeliumin kautta. Me todella saamme tässä ajassa tuntea Jumalan Voiman ja Jumalan Tahdon, jopa Hänen sydämensä lyönnit, kun olemme Häneen täysin kätkeytyneet, täysin Hänen Hengestään valloittuneet. Ja täysin itsemme erottaneet synneistä ja riippuvuksistamme irti, täysin Hänen riippuvuuteensa siirtyen, kokonaan Jumalan puolelle.Me todella saamme tuntea Herran. Me todella saamme.

Sinä saat ja minä saan. Ainoa mikä estää, on synti ja synnin riippuvuus. Kaikki se mikä vaivaa laita se pois, se on kuormasi. Sitä ei sinun kuulu murehtia, vaan murehdi ja ikävöi sitä asiaa, että saisit tuntea Jumalaa lisää ja lisää. Olla enemmän Hänelle otollinen tänä päivänä, kuin eilen. Jätä kaikki perinnäissäännöt pois. Palaa alkuperään... Jumalaan itseensä... Häneen joka on Sana ja Henki ja Elämä... Häneen joka on Pyhä. Jumala rakastaa sieluasi. Vapahtaja rakastaa sieluasi, Pyhä Henki rakastaa sieluasi.

Jumala on Luoja, Hän on luonut sinun alkusi, sinun sielusi. Hän haluaa omistaa sinut, Hän haluaa että olisit Hänen omansa ja että tuntisit Hänet, joka sinut loi. Olet Hänen luomansa sielu. Hänen yhteyteensä tarkoitettu elämään. Hänen tuntemukseensa, Hänen lapseksensa. Sinun kotisi on Isän huomassa, Isän sydämessä. Isän joka sinut loi. Ei muualla, vain Hänessä, Hänessä on kotisi, ja turvasi.. palaa Hänen yhteyteensä... Hän ikävöitsee... sinua... Hän kutsuu sinua...

Älä nyt erittele mitään, älä tee sitä... älä tee sitä... älä mieti ja mieti... Vaan mene Herran luokse sellaisena kuin olet. Hän tietää ja Hän ymmärtää. Ei Hän kaipaa erittelyjäsi. Anna koko itsesi, Hän erittelee ne asiat sinusta ja kerralla vapaudut niistä. Kyllä Hän ymmärtää sinua. Luovuta kaikkesi Hänelle, Palvo ja rakasta Häntä. Kaipaa Häntä kuin kuiva erämaa, jonka yllä on sadepilvi valmiina luovuttaen sateensa yllesi, kaipaa Häntä... Palvo Häntä... Palvo... antaudu Hänelle... älä pidätä mitään...

Kohtaa Hänet... kohtaa Hänet...antaudu Hänelle. Sinun sielusi on Hänen omansa. Ohita ymmärryksesi, ja tahtosi ja pelkosi. Ohita ne.. ohita ne.. laita ne pois.. laita aseesi pois. Laita ne.. antaudu vain... Et tarvitse kilpiä ja panssareita Jumalan edessä. Avaa sydämesi, avaa syvimpäsi. Janoa kuin syvä maa Häntä.. älä tyydy yönkosteuteen, joka päivän kuluessa haihtuu, ja siltikin janoat vaan aina ja aina..

Janoa kuin syvä maa Häntä... janoa... älä tyydyty koskaan... janoa aina... Jumala on loputon lähde.. loputon on Hänen virtansa, jolla Hän kuljettaa sinua tykönsä... jätä aseesi virran äärelle... jätä järkesi ja kilpesi - antaudu... et voi astua Häneen aseittesi kantamana... vain riisuttuna sieluna... Anna syvimpäsi janota Häntä... kaipaa Häntä... Ajattele Häntä... kuiskaa tai huuda se Hänelle mielesi ajatuksissa... juo Häntä... juo Häntä... rakasta Häntä.

... 20.04.2006


- -- -- --- ---- - -- - --- --- ---- --- -- -- -- --- -- -- - -- - -- -- - -- -- --- ---- ---- --- -- -

18.04.2006 alk...

Tämä kyseinen palvonta-hymnilaulu on ollut tämän seuraavan kirjoituksen taustana virittämässä minua, useimmat runoni ja tekstini kirjoitan silloin kun kuuntelen jotakin ihanaa palvonta laulua toistona tuntikausia yhtä pötköä, muuten kuuntelen suosikkilistaa järjestelmällisesti. Kirjoituksen aikana, se tapa ei sovi ja toimi, vain yksi ainoa laulu - yksi ainoa hymni, se riittää, se virittää minut juuri oikeaan viritykseen ja aaltopituuteen. Eri hymni voisi sekoittaa kirjoitukseni sävyn.

Aina en tosin kuuntele palvontaa, vaan saatan joskus kuunnella korkea tasoista hengellistä rb.tä tai poppia tms... esim. Rebekka St. Jamesin laulut ja sovitukset, toisinaan pelkkää sinfoniainstrumentaalia - puhallin soittimilla ja viuluilla. Tahdon laittaa esille laulun joka on virittäjäni. Ja haluan tehdä sen aina välillä, silloin kun koen että sanoma on vajaa ilman sen taustasäestystä. Jos lukiessasi vain pääsisit sisäisesti samalle taajuudelle, kun itse kuuntelet tätä hymniä, se on todella mahdollista. Tämä on ballaadia... tämä hymni johdattakoon sinut Jumalan läsnäoloon - Hänen taivaallisiin esikartanoihinsa...

Antaudu Jumalan Hengelle. Anna sielusi ja sydämesi levätä ja raueta Hänelle. Anna mielesi yhtyä laulun ja musiikin harmonian symmetriaan. Sulaudu ja antaudu. Kohoa Hengessä kuin kotka - niin vahvistut ja nouset ja nouset. Ja etäisyytesi maallisiin ajatuksiin katoavat. Antaudu Jumalan Hengessä palvontaan. Tunne Hänet, salli Hänen koskettaa sinua. Salli syvän liikutuksen vallata sinut, salli itkun pyrkiä esille ja huuhtoa sinun sisintäsi. Tunne Herra - tunne Hänet... avaa koko sydämesi Hänelle, avaa kaikki...

Luovuta sydämesi, luovuta mielesi ja tahtosi nyt Hänelle. Juuri nyt... anna Hänen vallata sinussa ihan kaiken olevaisuutesi ja tietoisuutesi. Anna Kristuksen veren puhdistaa sinut... anna kaikki itsestäsi erittelemättä ja selittelemättä Hänelle niitä. Anna ihan kaikki... anna... luovuta kaikki... Hän puhdistaa sinut... hän rakastaa sinun kaipaustasi... Hän antaa sinulle anteeksi rikkomuksesi... Hän kohtaa sinua...

Huokaise ja ole vain aivan hiljaa... Palvo Jumalaa... Palvo Kristusta...anna Hänen vallata sinut, täyttää sinut Hengellänsä - voimallansa. Täytyt hiljaa - ääneti... olet ihan hiljaa. Hän saattaa johdattaa ajatuksiasi ja koet kuinka Jumalan virta kuljettaa sinua. Hän valtaa sinun olemuksesi täysin. Tulet tunteita myöten Hänen omistamakseen ja Hänessä vallatuksi... Palvo Häntä... luovuta kaikki Hänelle... ojenna Hänelle kätesi... Palvo Häntä... kohota jäsenesi palvomaan Häntä... Hän kohtaa sinua.. Hän kohtaa sinua... Hän johdattaa sinua juomavirran tykö... Janoa Häntä... janoa enemmän... enemmän... enemmän...

Älä luovuta... älä luovuta... Odota Häntä... odota... Sydämesi hamuaa... niin... niin... paljon Häntä... niin paljon... niin paljoooooon Häntä... Sydämesi saa nyt taipua ja nöyrtyä Hänen edessään. Sydämesi jano - kasvaa ja lisääntyy... ja janoat enemmän Häntä... Hän kuulee ja näkee... Hän tuntee... Hän tuntee ja Hän odottaa sinua... Hän on niin pitkään odottanut ja ikävöinyt sinua... älä mene pois... älä luovuta... anna tunti... anna kaksi... unohda aika... unohda... kaikki... älä pidä kiinni nälästä - älä tottumuksesta... pidä vain kiinni tästä hetkestä... pidä kiinni... pidä kiinni... älä hellitä... olethan Jeesuksen oma...

Olet niin ihana kun palvot Jumalaa ja palvot Majesteettiasi Kuningasta Jeshuaa. Olet kaunein näky Jumalan edessä, palvoessasi Häntä... valkein vaattein.. kuin morsian.. Olet ihana Jumalan silmissä... olet sitä... olet sitä... olet sitä.. Antaudu aivan kokonansa Jumalalle. Saat olla viaton ja kuin lapsi. Saat olla aivan vapaa ilmaisemaan kiitostasi ja liikutustasi Herraa kohtaan, Hänen Rakkautensa vaikutuksen tähden, millä Hän lumoaa sinut... sinä muutut... - Sinä muutut!

Unohda huomisen murhe... unohda huolesi. Anna kaikki Jeesukselle... Unohda aika... unohda nälkä... ole vain... ole vain... Hän vapauttaa sinut... - Hän tuntee sinut - Hän koskettaa sinua - ...olet kuin haavanlehti. Saat itkeä... saat vajota polvillesi... saat tanssia... saat istua... saat palvoa... anna jäsenesi nyt Jumalan ylistyksen instrumenteiksi... Palvo Häntä... palvo... palvo... palvo... palvo Häntä... Älä pidätä mitään... vaan juo... juo... juo... elävää vettä. - Jeesus rakastaa sinua... sinä rakastat Häntä... Älä pidätä mitään... älä pidätä... täyty Hengellä... palvo vain Luojaasi...

Hän rakastaa sinua... niin paljon... niin paljon... niin paljon... Ole siunattu... ole siunattu... ole siunattu... tytär Siionin... Juudaan Jalopeuran kuningatar.... joudu jo... joudu jo... herää sinä joka vielä uinuat... Herää... unestasi... valvomaan... Sinä olet Jumalan kuvaksi luotu... Muotosi ei tarvitse olla muun kaltainen kuin Hänen. Hän omistaa sinut... Hän puhdistaa sinut... Hän muuttaa sinut ja valmistaa sinut työhönsä.

Hän kuulee sinua ja Hän muuttaa sinut toisenlaiseksi palvelijaksi, kuin ennenmuinoin olit.. Hän pesee sinut puhtaaksi kalkista... Hän rakastaa... Hän lahjoittaa ilon ja siunauksensa työntekijän ylle... Hän rakastaa... puhdistaa ja hoitaa... kuunnelmasi tulevat toimimaan Hänen edessään. Kaikki tulee valmiiksi ja ehjäksi Hänen edessänsä. Hän muuttaa kaiken. (yllä olevat kirjoitukset on kirjoitettu klo.19.00 aikoihin, eli viimeiseksi tähän kirjoitukseen)


- -- -- --- ---- - -- - --- --- ---- --- -- -- -- --- -- -- - -- - -- -- - -- -- --- ---- ---- --- -- -

18.04.2006 alk...

05.08 tasan aloin kokea että joku heräsi, johon on yhteys Hengessä, koen sen fyysisesti, se tulee odottamatta, se on kuin virta kytkettäisiin päälle. Se alkaa aina heti. Sitä ei ole öisin samanlaisena. Se alkaa tiettynä minuuttina aivan varmasti. Lämmin virta, hyvin lämmin. Nyt värisee jaloissani Jumalan Henki ja on hyvä olo, kuin pilvi olisi laskeutunut ylleni.

Pyhä Henki on ihana, Hän heijaa minua.. tälläistä ei ole ollut useaan päivään, tunnen nyt hyvin voimakkaasti Hänen läheisyytensä, joka on ihanaa. Puoli seitsemän on kello noin suurinpiirtein. Hän voi kaikki korvata ihanasti läheisyydellään, johon Hän sulkee minut. Silloin minun on helppo olla armollinen itselleni ja paranen loukkauskivuista. Ne vaan unohtuu ja jatkan matkaani. Tietäen että aina on edessäpäin vaikeuksia. Ei koskaan voi asettua siihen kuvitelmaan että helpottuu, sillä eihän se ole totuus.

Vaikeuksissa Herra tarjoaa ulospääsyä ja voimaansa. Vaikka sitä ei huomaa ja vahingoittuukin, Herra nostaa ylös ja vyöttää taas voimallansa. Herrassa on ainoa mahdollisuus unohtaa ja antaa anteeksi. Ei pidä mitään itsellään, vaan on Jeesuksen oma ainoastaan, ei pidätä mitään itsellään, vaan luovuttaa kaiken Hänelle. Siinä on vapaus. Joka pidättää jotakin itsellään, se ei ole vapaa.

Vapaa on vain kun on koko elämänsä ja mielensä ja tahtonsa luovuttanut Vapahtajan ja Luojan käsivarsille. Vaikka olisi kipeä ja vahingoittunut, niin ei ne kivut ja haavat parane, ellei niitä luovuta suuren Parantajan hoidettavaksi, ei vain haavoja, vaan koko alusta jolla ne haavat on, koko mieli ja tahto ja sisin. Kaikki mikä signalisoi ja kaikki mikä heijastaa kipua. Koko ihminen siis parantajan käsivarsille - siinä on vapaus.

Kun sinä et paranna itseäsi, vaan Pyhä Henki tekee sen sinussa - ojentaudut ja odotat vain, Hän tekee sen. Herran Henki on parantava balsami - paras eliksiiri sisimmällesi. Häntä ei tarvitse pelätä - Hän on rakkaus. Kun olet yhtä Jeesuksessa, et voi määritellä mitään itsessäsi olevaa, koska itselläsi ei ole omaa, vaan kaikki on sinun ja Jeesuksen yhteistä.

Vaikka sinua on vahingoitettu, niin et tunne silloin muuta kuin sen kivun. Ja sinä paranet Jeesuksen parantavan kosketuksen ja läheisyyden kautta, silloin et ehdi omaksua muuta kuin Hänet. Jos taas et mene Hänen luokse, omaksut katkeruuden ja vihan. Sillä ihminen on sellainen, koska ihminen tulehtuu ilman Jumalan Hengen kosketusta ja balsamia.

Siksi kehoitan pysymään Jumalan Sanan alla, älä mene kapinaan itsessäsi, älä asetu Jumalaa vastaan, äläkä ketään ihmistäkään vastaan, älä myöskään paholaista vastaankaan. Sinulla ei ole kykyä ja voimaa siihen itsessäsi. Pysy Jeesuksen edessä. Pysy Vapahtajan edessä - nöyränä ja avoimena. Vaikka olet kurja ja inhottava omasta mielestä - pysy ja odota. Hän rakastaa kurjaa. Mutta Hänen tahtonsa ei ole että olet oleva kurja, vaan Pyhä kuten Hän.

klo.12.15...alk..

Odota aina Herraa, älä puhu ennen kuin tiedät olevasi Herran mielen mukaisuudessa. Älä milloinkaan syytä ketään oman mielesi arvion mukaan, sillä mieli erehtyy, mutta ei Herran koskaan. Pysy Jumalan Sanan alla. Ja perustele kaikki Sanalla. Sillä ainoa puolustuksesi on Sana, se myös voi olla sinua vastaan. Siksi ole raitis, elä jatkuvassa yhteydessä Jumalaan, älä anna synnin saada juurta sinussa, älä anna sen sitoa itseäsi. Anna Jumalan puhua suullasi, anna elävän Sanan puhua ja vallata sinut täysin.

Siksi juuri uskovan tuleekin alentaa itsensä omissa silmissään sekä Jumalan Sanan edessä. Silloin Jeesus nostaa sinut arvollisuuteen ja antaa sinulle omastaan. Kun tahto, mieli ja sisin kumartuu ja nöyrtyy Jumalan eteen, niin silloin on mahdolllista vasta hengellisen kukoistuksen alkaa. Mutta mikäli tahallisesti rikot Jumalaa vastaan, olet oleva kurja Jumalasi edessä, vaikka omissa silmissäsi tai muiden ihmistenkin arvioimana olet erinomainen.

Minkä liha ylentää, sen Jumala alentaa. Lihan paikka on ristillä. Siksi arvollinen Jeesuksen pelastama sielu, odota Herran edessä, kunnes Hän kohtaa sinua. Anna Hänen katsoa sinua läpinäkyvästi, älä pakene ja pälyile. Anna Hänen tutkia sinut, vaikka vavisetkin. Anna Hänen tuntea sinut. Avaa koko sydämesi Jeesukselle ja ano pararantavaa Pyhän Hengen salvaa - palvo Jumalaa - lepää Jumalan Pyhyydessä.

Älä pelkää Pyhän Hengen voimaa ja voitelua - älä pelkää Jumalan läsnäoloa, vaan pelkää ainoastaan olla erossa Hänestä, koska silloin olet turvaton ja orpo. Ajattele kaikkea Jumalan näkökulmasta. Älä ajattele niinkään maailman tavoin, vaan ajattele jumaliselta näkökannalta kaikkia asioita. Laita kaikki kokemuksesi Jumalan Sanan vaakaan, samaistumalla hengellisiin esikuviin Jumalan Sanan - Raamatun lehdiltä.

Mikäli et saa harhailevaa ajatus ja tunnemaailmaa irti ajasta ja tilasta, vaan pelkäät ja pälyilet, niin kuuntele hengellistä palvontamusiikkia, jota rakastat, joka hoitaa sisintäsi, anna musiikin herättää sinussa Jumalan kohtaamisen kaipaus. Anna musiikin viedä sinut Jumalan kohtaamisen taajuudelle. Musiikki on Jumalan ihana lahja, Hän on sanoittaja ja säveltäjä. Anna Hänen oman musiikkinsa johdattaa ja vetää sinua luoksensa.

Anna myös Hänen oman Sanansa kuljettaa sinua, Hänen läheisyyteensä. Astu veteen, Jumalan virtaan, anna sen kuljettaa sinua, älä pelkää antautua Jumalalle. Et sinä huku, vaan pelastut. Katso Jeesukseen - älä maailmaan. Katso ja kuuntele Häntä - niin et huku. Luota Häneen. Hän tyynytti myrskyt. Hän sanoi käskysanan ja Pietari käveli veden päällä.

Hän sanoi Sanansa ja heti se Sana lähti liikkelle ja synnytti uskon ja teon. Hän saattoi käskysanallaan kaiken aikaiseksi maailman perustamisesta lähtien. Hän on tulkkimme, Hän on puolustajamme, Hän on Alfa ja Hän on Omega. Usko Jeesukseen ja siksi luota Häneen, sillä uskohan on luottamusta ja Hänessä olemista ja pysymistä. Usko ei laita vastaan, vaan taipuva nöyryys on sellaisen asenne Jumalan edessä.

Jumala on väkevä ja totisesti elävä tässä ja nyt hetkessä. Hän on totisesti Pyhä, ja sama Jumala kuin oli aikaisemmin, kauas jokunen tuhanssinen vuosi taaksepäin ajanlaskussamme mennessäkin. Ihminenkään ei ole muuttunut, ei myöskään paholainen, vihollisen taktiikat tosin on kehittyneemmät ja salakavalammat. Sodoman ja Gomorran synnit on tosia tässäkin ajassa, kaikki on vain kavalampaa kuin ennen.

Toivon sydämestäni ja koko tahdostani, että en tuo mitään epätulkinnan varaista esille. Mutta varmasti on uskoviakin, jotka eivät käsitä, ellei kaikkea selitetä. Oma logiikkani, osaa kyllä yhdistää palaset, myös Jumalan Sanastakin. Jumala puhuu tavalla ja toisella. Ihmisen täytyy kasvaa ymmärryksessä ja koulutuksessa, että voi itse Jumalan Hengen näkökulmassa hahmottaa pisteet ja osaset toisiinsa. Sillä Jumalan Sana on yksi kokonaisuus.

Olen tämän kirjoituksen saanut kirjoittaa sinulle, mutta myös itselleni. Toisina kertoina saan kirjoitettavaksi muista kuin itsestäni monikossa sekä yksikössä ainoastaan itsestäni.Olen Jumalan koulussa. Tämä on opiskelua, tämä on pursuavaa. Ota Sana vastaan kuten se tulisi Jumalalta, ei kuten ihmiseltä, vaan tutki kaikki sydämessäsi. Sillä minä ja sinä ja kukaan uskova ei tuo omasta aloitteestaan esille mitään raitista. Vaan ihminen todella luonnostaan tahtoisi kaikkea muuta kuin olla nöyrä ja Jeesuksen seuraaja sekä Hänen opetuslapsensa, saatikka olla palkaton palkkalainen vapaastatahdosta, tietäen että palkka maksetaan vastan taivaassa.

Julistaa, palvella ja nöyrtyä, ei voi suorittaa omasta aloitteesta ja omalla voimalla. Vaan siinä todella on Jumalan rakkauden vaikutettava pohjalla. Ei kukaan voi palvella kahta Herraa, mammonaa ja Jumalaa. Joka rakastaa Jumalaa, ei rakasta maailmaa. Joka rakastaa maailmaa, ei rakasta Jumalaa. Jumalan Henki on yhtä Jumalan kanssa. Siinä missä ihmisen konstit alkaa, Henki vaikenee ja ihminen on syynalainen. Mutta siinä vaiheessa missä ihminen antautuu Jumalalle, siinä Jumalan Henki ottaa ihmisen hallintaansa ja vastuu on Jumalalla, joka vie ihmistä Jumalalllisia päämääriä kohti.