Onko oikein tämä kuvakartta laadittu? Miten siitä voisi saada selkeämmän ja havainnollisemman? Tosin tietoa siihen tarvitaan että siitä sellaisen voisi luoda. Jos joku asiantuntija osaisi sitä vielä paikata ja täydentää. Voisin sen muokata vielä paremmaksi, eli laittaa siihen lisätietoja. Happamattoman päivän juhla-ajat pitäisi vielä varmistaa ja sijoittaa paikoilleen oikeille vuorokausille (sapatit).  Myös ylösnousemisen jälkeiset tapahtumat olisi hyvä täydentää, sekä ennen kiirastiistai-illan tapahtumia. Olisi mielenkiintoista tietää miksi Pesach päättyy tiistaina, eikä sunnuntaina ylösnousemuksen juhlaan.

Ne pääsiäisen asiat jotka liittyy Vanhaan Liittoon, nekin olisi syytä tietää, silloin voisi niistä tehdä myös lisätiedot, ja tarkastella niitä rinnakkain, sillä ne on yhteneväiset. Haluaisin tehdä niin mahdollimman tarkan kalenterin tästä kuin on mahdollista saada aikaan. Kuvalliset kartat ovat paljon havainnollisempia kuin kirjoitukset, ja ne myös selventävät asioita. Älkää sitten tuputtako perjantaita ristiinnaulitsemispäivänä, sillä se ei ole sitä, se on mahdottomuus, sillä Herra oli kolme päivää haudassa, sunnuntai on siis viikon ensimmäinen päivä. Jos joku pitää tämän todisteen jälkeen vielä siitä perjantaista kiinni, se on aivan perustelematonta.

Uusi asia mikä selvisi että lauantain todellinen nimi on SAPATTI. Eli tämäkin todistaa että lauantai todellakin on Jumalan asettama lepopäivä ja myös viikon viimeinen eli seitsemäs päivä, kuten se on yhä sitä. Voitte antaa lisätietoa, jos teillä jollakin on sitä. Kymmenessä käskyssä käsketään viettämään sapattia pyhitettynä päivänä, joten ei ole asiat muuttuneet Jumalan aloitteesta, - vaan ihmisen.  Messias sanoi ristiinnaulitsemispäivänä keskiviikkona, että Hän on kolme päivää haudassa, ja sitten Hän nousee haudasta. Hän puhui temppelistään, joka hajoitetaan. Ja lähtölaskenta alkoi välittömästi sen jälkeen. Tiistai, torstai ja lauantai olivat pääsiäisviikon sapatteja, jonkun tutkielman mukaan. Ne asiat pitäisi vaan saada vahvistettua. Mitähän muut viikonpäivät muuten on suomennettuna, eli mitä ne merkitsevät?

Tutkin vielä asiaa, voi olla että tämä kalenteri ei ole vielä lopullinen versio, tai sitten teen kaksi versiota. Toisen näkemyksen mukaan nimittäin 14 shenee - päivänä olisi autittu pääsiäisateria ja karitsa, ja shleeshee - päivänä Messias ristiinnaulittu, siis keskipäivällä se olisi tapahtunut. Tosin tätä versiota en oikein usko, se ei tunnu kovin loogiselta. Silloinhan Hän olisi ollut haudassa neljä vuorokautta. Mutta tosiaan tätä täytyy vielä tutkia useammasta lähteestä. Joka tapauksessa Häntä ei ristiinaulittu perjantaina, se on aivan varma asia! Miksi tätä asiaa tulee tutkia? Siksi että tiedostamme totuuden, käsitämme miten meitä on johdettu harhaan ja petkutettu katollispohjaisella kristillisyydellä.

Kun tiedämme totuuden, voimmeko enää harrastaa valheellisuutta? Emme todellakaan, ellemme ummista tajuntaamme ja kulje siinä tutussa talutusnuorassa kiltisti, mihin olemme tottuneet. Nämä asiat ei ole yksioikoisia käsitettävksi, ne pitää jokaisen itse tutkia. Ei riitä että saamme valmiin faktan eteen, vaan siihen pitää saada todisteita. Tämänlaista havaintokarttaa en ole vielä netistä löytänyt, ja tämä on vasta alkutekijöissä. Pääsiäisen viettoon liittyy Ehtoollinen Uudessa Liitossa, pääsiäisen tapahtuma kulku ja symboliikka tulee tietää, että käsitämme Ehtoollisen moniulotteisuuden.

Tämä alue on itse asiassa hyvin mielenkiintoinen ja laajin tutkimusaihe, mikä on tullut tähän mennessä eteeni, sillä koko Raamatun alusta lähtien, sen viimeiselle sivulle asti, kuvataan uhria, sovitusta ja pelastusta. Näkemykseni mukaan tämä on kaikkein tärkein löytö jota kannattaa tutkia ja jakaa sitä, sillä silloin tutkimme Jumalan aivoituksia ja Hänen periaatteitaan. Emme tutki Lakia ja muodollisuuksia pohjana, vaan ne on siinä ohessa. Pohjana tutkimme sitä miten kaikki sai alkunsa, ja miten se on jatkunut vuosituhanssien ajan ja edelleen jatkuu. Muodollisuuksia tulee myös tutkia, sillä on monia sellaisia, jotka eivät ole Jumalan asettamia.

Monia nykyajan muodollisuuksia ja käsitteitä peittää peite. On taitavasti onnistuttu sokaisemaan uskovat sokeuteen, on paljon aukkoteorioita, joita itsekin kohtaan tutkimusmatkallani, siksi että en tunne kirjoituksia erittäin hyvin. Ne juutalaiset jotka tuntevat Vanhan Liiton kirjoitukset perusteellisesti, tullessaaan Messiaaseen uskoviksi, tulevat hetkessä käsittämään Uuden Liiton merkityksen ja kuinka se täydentää Vanhan Liiton asiat. Mutta on myös niin, että meidän jotka olemme Uuden Liiton noudattajia ja sukupolvi, me saamme tutkia Vanhaa Liittoa, ja todeta kuinka nämä ovat toisiaan täydentäviä.

Ei ole Uutta alkanut tyhjästä, kaiken perustana on Vanha Liitto. Messiaaniset juutalaiset tullessaan uskoon, ovat jo tietoisia perustuksesta, ja se on pitävä, ja Uusi Liitto on horjumaton heille, sillä Vanha Liitto on pohjustanut sen. Mutta ne jotka seisoo vain Uuden Liiton perustuksessa, eivät ole juurtuneet syvälle Israelin viinipuuhun, vaan he ovat siihen oksatettuna. Jos haluamme päästä erittäin syvälle Israelin viinipuuhun kiinni, niin on hyvä tutkia koko Raamattu, käsittääksemme Jumalasta ja Hänen aivoituksistaan enemmän kuin tänä päivänä.

Uusi Liitto tutustuttaa meidät Messiaaseen ja Pyhään Henkeen. Mutta itse Jumalan luonne jää helposti tuntematta, usein emme käsitä Jumalan pyhyyttä, johon sisältyy pelkoa ja kunnioitusta, ellemme tutki Häntä Vanhan Liiton osalta. Jos otamme sen huomioon, me alamme väistämättä kunnioittamaan Häntä.  Jumala ei ole tosin muuttunut, mutta meillä on Messias uhrikaritsa. Ja edelleen meidän on suhtauduttava Jumalaan yhtä kunnioituksella kuin Vanhassa Liitossa tuli suhtautua. Meidän tulee elää ihmisinä yhtä pyhästi, kuin Vanhassa Liitossa elettiin yhtä omistautuneena Jumalalle. Messias ei salli meille lupaa ja erivapauksia. Sillä Hän on Jumalan Poika, joka ei suvaitse että tahallisesti, sulaudumme maailmaan.

Vanhan Liiton aikana, uskova Israelin kansa erottautui maailmasta, ei sulautunut siihen. Olemme Uudessa Liitossakin Jumalan kansaa ja tämä asia tulisi olla velvollisuus meillä. Ettemme mukautuisi maailmaan. Apostolien teoissa ei seurakunta mukautunut maailmaan, vaan he olivat aina vainottuja uskonsa tähden. He eivät kompromissanneet maailman kanssa.  Ja aina uskovia tullaan vainoamaan uskon tähden, ja se on aivan tavallista. Myös Ilmestyskirja puhuu seitsemästä seurakunnasta, ja myös siinä varoitetaan maailmaan mukautumisesta, ja siitä seuraavasta sydämen kylmenemisestä, siitä että ensirakkaus Messiaaseen Jeesukseen kylmenee. 

Nyt kun tämä aika on täynnä moraalittomuutta, niin on vaikeaa löytää ympäriltämme todisteita Jumalan pyhyydestä, totuudesta. Ja että pysymme Jumalan totuudessa, on ainakin vähintä mitä voimme ja pitää tehdä, se että me pyhityksemme takia emme huolehtisi maailman asioista, ettemme valikoisi asioita maailmasta, ettemme sulautuisi sen käsityksiin, ettemme harjoittaisi maailman voimien vallanalaisuuksia, vaan että toimisimme ja olisimme Herran Hengen vallassa, vain Häneen keskittyneinä. Maailma muokkaa mieltämme. Jos kuuntelemme maailmaa, me muutumme sen kaltaisiksi mieliltämme, siis ei pidä kuulla ja katsoa sitä mitä maailma antaa ja tavoittelee.

Meidän on aika todella sulattautua Jumalaan kiinni, on aika työskennellä Jumalan sanan kanssa, on aika ammentaa Sanaa laajalla kauhalla, ojennetulla käsivarrella, ottaa Sanasta vaarin ja pyytää enemmän Herralta viisautta, anoa enemmän ymmärrystä tutkia Hänen Sanaansa. On aika pyytää silmävoidetta, ja pyyhkiä sydämen reunukset puhtaiksi, ja verellä tulla vihmotuksi kokonaan. On aika avata ovet Messiaalle, on aika antaa Hänelle kädet ja sydän, on aika pyytää, sitä että Hän antaa Sanan ja luo uutta mieltä, että Hän virvoittaa ja muuttaa kokonaan käsityksemme Hänestä itsestään.

Kuka rakastaa Herraa, kuka Häntä etsii, kuka avaa Hänelle sydämensä, kuka tahtoo Häntä seurata, kuka tahtoo pyytää Häneltä avaimia, kuka antautuu Hänelle ja luottaa Häneen. Miksi emme luota Häneen? Emmekö todellakaan tunne ja usko Häneen? Onko niin että meidänkin silmillämme on yhä vieläkin tuo peite, joka Israelin kansalla oli, niinkuin Mooses laskeutui Jumalan läsnäolon kirkkaudesta alas kansansa keskuuteen, ja kansa tiesi että Jumala oli Häntä kohdannut, mutta ei voinut kuitenkaan katsoa sitä kirkkautta. Emmekö tahdo katsoa Herraa, emmekö piittaa totuudesta, tahallisestiko me peitämme itsemme siltä?

Jos saamme eteemme totuuden Jumalan Sanansa, me tahallisesti vältämme sen, me emme tahto uskoa sitä, me emme tahdo mitään uutta, me emme tahdo muuttua, me emme tahdo käsityksiemme muuttuvan. Me pidämme tutusta ja siitä mihin olemme tottuneet. Me kaikkea uutta tietoa vastaan nousemme, joka ei ole itse asiassa uutta, vaan se on vanhaa ja pysyvää. Me itse asiassa luotamme siihen mikä ei ole pysyvää, vaan joka on asetettu myöhempinä aikoina, joka ei ole Raamatullista, vaan se on maailmasta, ja epäluotettavaa. Sitä ei Vanha Liitto ja Uusi Testamentti vahvista. Uuden Testamentin vahvistaa Vanha Testamentti, kuten toisinpäinkin.

Ei ole olemassa kahta Raamattua, uutta ja vanhaa versiota. On olemassa vain Yksi Ainoa Elävä Pyhä Sana, jossa on pohja ja kuori. Kenties joku sanoo että Messias on kalliomme, eikä tarvita muuta pohjaa, ja aivan oikein sinä sanotkin. Mutta Messias on ollut Vanhan Liiton aikana Herra Jumala, ja Hän oli myös pätsissä Danielin ja Hänen ystäviensä kanssa. Messiaalla oli Vanhassa Liitossa sama fyysinen muoto, joka Hänellä oli ylösnoustuaankin. Kun löydämme Messiaamme Vanhasta liitosta, niin me rikastumme hengellisesti ymmärryksessämme. Hän ei ilmaantunut maailmalle ensikertaa Uudessa Liitossa, vaan Hän oli koko Vanhan Liiton ajan tapahtumissa mukana, ja ilmestyi profeetoille ja Jumalan palvelijoille.

Jos tutkimme Messiaan elämää vain Uuden Liiton osalta, saamme vain Hänestä osittaisen ilmestyksen sisimpäämme. Kun tutustumme Vanhaan Liittoon,  opimme tuntemaan Hänen Jumaluudestaan enemmän asioita. Messias ei todellakaan ilmaantunut vauvana ensimmäistä kertaa maailmaan. Hän oli aikojen alusta jo olemassa, Hänen alkunsa ei ollut kuten ihmisen. Hän oli jo ennen syntymää olemassa, Hän oli olemassa ennenkuin Hänet laitettiin kohtuun. Ja voimme todella löytää Hänet Vanhasta Liitosta, kun tutkimme kirjoituksia. Hän tuli täyttämään Jumalan tahdon syntymällä ihmiseksi, Hän elämänsä ei ollut 33 vuotta, vaan Hän on aina ollut. Me usein purkitamme Hänen elämänsä siihen ajoituksen jaksoon ja se on väärin. 

Hän oli jo alunperin voittaja, Hän oli jo Herra Sebaot alunperin. Hän oli jo alusta asti ollut, Hän oli jo ylimmäinen pappi, Hän oli jo Jumalan kuva. Hän oli jo voittaja ja kaiken hallitsija, Hän muovaili Adamin tomusta ja teki Evan hänen kylkiluusta. Hän ylhäisyydestä tuli maailman alhaisuuteen. Hän ei varmasti voinut kuvitella etukäteen ihmisen kapea-alaisuutta, tai ihmisyyden kärsimyksiä. Mutta Hän oli voittaja koko maallisen elämän ajan. Hän ei ollut luuseri, vaan Hän oli tekemässä Isänsä tahdon. Herramme ei syntynyt maailmaan Jumalana tiettynä aikana, vaan Hän tuli ihmisen osaan. Kuoltuaan Hän sai takaisin sen muotonsa joka Hänellä oli Vanhassa Liitossa, kuitenkin teurastettuna karitsana, jollainen Hän ei aiemmin ollut.

Joillakin on kenties sellainen käsitys että Jeesus Messias oli ennen syntymää henkiruumiillinen, joka vain odotti sopivaa ajoitusta tullakseen maailmaan, ja että Hän sai ensimmäistä kertaa fyysisen muodon silloin. Ehkä monikaan ei ole edes halunnut ajatella mitä oli ennen Uutta Liittoa. Joku siis saattaa ajatella että Messias sai kuoltuaan ensikertaa kirkastetun näkyvän muodon ja aineellisen ruumiin, ja silloin Hänestä tuli ensikertaa hallitsija ja ylipappi. Messias oli todella olemassa fyysisesti ennen lihaksi tuloansa. Hän syntyi ihmislihaan naisen kohdun kautta ja sai äitinsä kaltaisen ulkonäön, eli peri hänen ulkoiset fyysiset piirteet maanpäällisen elämän ajaksi. 

Mutta ylösnoustuaan, kun Maria näki Hänet lähellä hautapaikka, hän luuli Messiasta puutarhuriksi, eli Hän ei enää ollut enää saman Jeesuksen näköinen piirteiltään, vaan sen näköinen kuten Hän oli ennen ihmiseksi syntymää ollut. Maria ei siis tunnistanut Häntä, ennenkuin Jeesus puhui Hänelle tutulla tavalla. Opetuslapsetkaan eivät tunnistaneet Häntä ulkonaisilta ominaisuuksiltaan, mutta kuitenkin todisteena olivat Hänen puhkaistu kylkensä ja naulojensa jäljet ranteissa ja nilkoissa, kuten myös Hänen äänensä ja sanansa. Kukaan ei voinut siis väittää ja laittaa kyseenalaiseksi Hänen kuolemaansa ja ylösnousemustansa, eikä sitäkään että Hän ei olisi aito Jeshua Messias, sillä Hän ei enää ollut entisen kaltainen näöltään ja Hänessä oli aidot todisteet tapahtuneesta.

Tosin Torinon käärinliinaan on tallentunut kaikki Hänen haavojensa ja kidutuksiensa jäljet ja Hänen fyysiset yksityispiirteensä, siinä hetkessä kun Hän kirkastui ja tuli ulos sen käärinliinan läpi uudessa katoamattomassa muodossa (Hänhän tuli haudasta ulos, vielä kun kivi oli haudalla ja astui seinien läpi suljettuun huoneeseen opetuslastensa luokse). Siis siihen liinaan tallentui Hänen muotonsa negatiivisena kuvana (valokuvamaisesti), sellaisena kuin se oli maallisessa olemuksessa.  Mutta ei se muoto, joka oli Hänen jumalainen muoto ylösnoustuaan, sillä siinä ei ole runtelun jälkiä. Todistaahan Sana että ylösnoustuaan Hän ei ilmaantunut runneltuna, vaan täydellisenä muodoltaan.  

Voi minkä vaivan olen nähnyt tuodakseni tämän asian esille tässä näin, se on paljon se on suuri palvelus Herran edessä ja liikuttava Hänestä. Minkä vaivan olen nähnytkään Herran edessä, että näin paljon olen viitsinyt tehdä, näin paljon haluan tuntea Herraa, näin paljon havainnollistaa Häntä. Näin paljon olen Häntä tutkinut, näin paljon ... näin syvästi...tuonut Häntä esille, Hänen jumaluuttaan ja katoamattomuuttaaan... se on Hänestä suurenmoista.. oi tutustu sinäkin Häneen... se on Hänestä ihanaa... näe vaivaa tutustuaksesi Häneen. Esittele Häntä ihmisille, koroita Häntä, tuo esille Hänen parhaimpia ja ihmeellisimpiä ominaisuuksiaan. Tuo Hänen rakkaita ominaisuuksiaan esille, koroita Häntä, tuo esille Hänen jumalaisuuttaan.

http://vuodatus.net/site/control/editblog?id=387015&start=0

Selaimesi ei tue Inline-kehyksiä